۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۸۶۶۹۱

یادواره شهدای جهاد عشایر عرب برگزار شد

یادواره شهدای جهاد عشایر عرب با حضور مسؤولان استانی و عشایر عرب در یادمان شهدای جهاد عشایر برگزار شد.
یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره شهدای جهاد عشایر عرب، ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی، بزرگان طوایف و علمای استان در یادمان شهدای جهاد عشایر برگزار شد.

بر اساس این گزارش این یادواره با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه شاعران به سرائیدن اشعاری درباره مولای متقیان، اهل بیت(ع)، جمهوری اسلامی ایران و جهاد عشایر پرداختند و عشایر عرب خوزستان بر بیعت دوباره با ولایت فقیه و دفاع از جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

در ادامه یادواره حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه حمیدیه، ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به اینکه مسلمانان باید به جهاد عشایر عرب خوزستان افتخار کنند، گفت: چنین جهادی نشان داد که عشایر عرب خوزستان اهل سازش و تسلیم نیستند و جان هایشان را تقدیم می کنند تا ذره ای از خاک وطن مورد دستبرد بیگانگان قرار نگیرد.

امام جمعه حمیدیه با بیان اینکه جهاد عشایر عرب خوزستان باید در همه جای جهان شناخته شود، خاطرنشان کرد: مقاومت و غیرت عشایر عرب ننگ در برابر استعماری که برای چپاول و سیطره بر کشورمان آمده بود را نپذیرفت و حماسه بزرگی را رقم زدند.

رییس شورای عمومی حمیدیه تلاش برای تبیین جهاد عشایر عرب را از سوی مسؤولان، اصحاب رسانه و اهالی قلم خواستار و اظهار داشت: یادمان شهدا باید به دانشگاهی بین المللی تبدیل و همگان از آن درس فرا گیرند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه کشورهای عربی در صورت درس پذیری از مقاومت عشایر و ملت ایران، رژیم صهیونیستی را از بین خواهند برد، افزود: فرزندان کشورهای اسلامی اگر اندکی از مقاومت ملت ایران اقتباس کنند هرگز اجازه عرض اندام گروه های تروریستی و آمریکا را در منطقه نخواهند داد.

وی با ابراز تأسف از سازش کشورهای عربی با صهیونیست ها ابراز داشت: عشایر عرب ما در صورت همجواری با فلسطین و یا اجازه جهاد، قطعا رژیم اشغالگر را نابود و قدس را آزاد خواهند کرد.

همچنین آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذر بیش از صد سال از جهاد عشایر عرب خوزستان اظهار داشت: اسلام، تشیع، عربیت و ایرانی بودن ویژگی منحصر به فرد عشایر عرب ایران است و این عشایر در صحنه های گوناگون دفاع از کشور فرزندان خود را تقدیم کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهضت ها و انقلاب های اسلامی یک جریان تاریخی به هم پیوسته را نشان می دهد، گفت: جهاد عشایر عرب خوزستان ستاره درخشان در تاریخ سرشار از انقلاب ها و مقاومت برابر استعمار و استکبار است.

گفتنی است، جهاد عشایر عرب در سال 1293 هجری شمسی به فتوای مرجع تقلید وقت و لبیک به ولایت در برابر استعمار انگلیس صورت گرفت و هم اکنون یادمان شهدای جهاد عشایر زیارتگاه راهیان نور است./203/9456/ب1

ارسال نظرات