۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۹۶۵
نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد:

کانون‌های مساجد، تربیت‌کننده مدیران آینده جامعه هستند

حجت‌الاسلام حسناتی گفت: کانون به معنای انجام کار تشکیلاتی و منسجم است و حضور در کانون‌های مساجد به نسل آینده، نحوه اجتماعی زیستن و به تبع آن تربیت مدیران آینده را می‌دهد.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، امشب در مراسمی که به مناسبت سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد الزهراء برگزار شد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از معجزات انقلاب است.

وی با اشاره به نقش مسجد در پرورش و تربیت نسل جوان افزود: شهدای انقلاب و دفاع مقدس پرورش‌یافته از همین مساجد هستند و عجین شدن با مسجد چنین معجزاتی در زندگی به وجود می‌آورد که هیچ مکان دیگری هم پای مسجد نیست و ضرورت حضور در مسجد برای مؤمن، همانند آب برای ماهی است.

کانون‌های مساجد از معجزات انقلاب است

حجت‌الاسلام حسناتی با گلایه از عدم توجه خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در مساجد بیان داشت: متأسفانه هنوز به این باور نرسیده‌ایم که تنها محلی که باعث پرورش روح فرزندانمان در این شرایط سخت فرهنگی و تهاجمات دشمن است، همین کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد است.

وی درباره ابعاد مختلف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: کانون به معنای انجام کار تشکیلاتی و منسجم است و حضور در این کانون‌ها به نسل آینده، نحوه اجتماعی زیستن را می‌آموزد که اگر کودک امروز نتواند در چنین میدان‌هایی حضور پیدا کند و به باروری اجتماعی برسد، نباید انتظار داشتن پست‌های اداری منسجم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد کانون‌های مساجد را تربیت‌کننده مدیران آینده جامعه برشمرد و گفت: ائمه اطهار ما مظهر کار تشکیلاتی بودند ولی متأسفانه به خاطر حاکم از این نعمت بی‌بهره ماند ولی به برکت انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی بار دیگر این سنت احیا شد.

وی درباره بار معنایی فرهنگی بودن کانون‌های مساجد نیز بیان داشت: انجام کار فرهنگی به معنای انجام کارهای دور از ذهن و عجیب نیست، و هر آنچه در زندگی ما وجود دارد، فرهنگ است همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سبک زندگی بیان کردند و تمام ابعاد سبک زندگی هرکدام نمونه‌ای از فرهنگ است.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: زمانی می‌توانیم سخن از کار فرهنگی بگوییم که توانسته باشیم سبک غلط زندگی را اصلاح کنیم حتی در حد رعایت کردن نظم که حضرت علی(ع) در کنار سفارش به تقوا، بسیار به آن تأکید کرده و آموزش این‌گونه مسائل به راحتی می‌تواند در کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی شود که متأسفانه ما از این کارهای ریشه‌ای اغلب غافل هستیم.

وی درباره بعد هنری کانون‌های مساجد نیز خاطرنشان کرد: جنبه هنری کانون‌های مساجد باید برای جوانان تبیین شود، و جوان بداند که اسلام هیچ‌گاه با هنر مخالف نیست که هنرمندترین انسان‌ها همین شهدا هستند و باید کانون‌های مساجد به سمتی پیش بروند، که هنرمندپرور باشند و هنری را که بتوانیم با دین عجین کنیم، پشتوانه مردمی نیز خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد ترکی، امام‌جمعه شهر گلدشت نیز درباره ابعاد کار فرهنگی گفت: کانون‌های مساجد باید در رأس امورشان آشنایی با قرآن و تفسیر را قرار دهند که اگر این نسل و مردم با تفکر قرآن و مکتب اسلام آشنا نشوند، نمی‌توانیم کار فرهنگی ثمربخشی انجام دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: پرورش نیروهای انقلابی یکی از ارکان اصلی کانون‌های مساجد است که بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و برای پرورش چنین نیروهایی باید کار اصولی و عمقی با برنامه‌ریزی، نیازسنجی، دوراندیشی انجام دهیم.

در پایان این مراسم و تقدیر از ده نفر از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، از مقام مرحوم حجت‌الاسلام حججی یکی از واقفان فرهنگی به نام شهرستان با تقدیم لوح یادبودی به خانواده این مرحوم تجلیل به عمل آمد./202/1306/ب1

ارسال نظرات