۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۸۷۲۹۹

سیاست جهت‌دار رسانه‌های آمریکا در تخریب مسلمانان

تحقیقات نشان می‌دهد رسانه‌ها در آمریکا به صورت قابل توجهی حمله‎های تروریستی را که به نام مسلمانان انجام شده باشد، بیش از دیگر اخبار مربوط به حمله‎های تروریستی پوشش می‌دهند.
رسانه‌های امریکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، تحقیقات جدید دانشگاه ایالتی جورجیا در آمریکا از جهت‌داری رسانه‌ها در پوشش اخبار مربوط به حملات تروریستی خبر می‌دهد.

این تحقیقات نشان داده‌ است حملات تروریستی که از سوی افراط‌گرایان به ظاهر مسلمان انجام می‌شود، 4.5 برابر بیش از حملات تروریستی که از سوی دیگران انجام می‌شود، پوشش داده می‌شوند.

همچنین مشخص شد که حملات تروریستی که از سوی افراط‌گرایان به ظاهر مسلمان انجام می‌شود، بسیار کمتر از حملات تروریستی است که از سوی غیرمسلمانان انجام می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی جورجیا در آمریکا با بررسی همه حملات تروریستی صورت‌گرفته در آمریکا در فاصله سال‌های 2011 تا 2015، به این نتایج دست یافتند.

براساس این تحقیقات از 89 حمله تروریستی انجام شده در این بازه زمانی در آمریکا، 12.4 درصد حملات به واسطه تروریست‌هایی که نام مسلمان را با خود یدک می‌کشند، انجام شده و باقی از سوی شهروندان غیرمسلمان یا اتباع کشورهای غیراسلامی انجام شده است./9861/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات