۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۳۷۳
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

طرح آرامش بهاری نماد مقابله با جنگ نرم دشمنان است

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دشمنان با همه قوا در جبهه جنگ نرم با اسلام وارد میدان شده‌اند و طرح بصیرت‌افزای آرامش بهاری، یکی از نمادهای مقابله صحیح با هجمه‌های فرهنگی آنهاست.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی دوشنبه شب در همایش هیئت امناء، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان بقاع متبرکه قم که با موضوع طرح «آرامش بهاری» در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: طرح آرامش بهاری برای نخستین بار در سال 1389 و در امامزاده صالح(ع) تهران شروع شد که آثار و برکات فراوانی به همراه داشت.

وی افزود: پس از آن بود که سازمان اوقاف به فکر توسعه این طرح افتاد زیرا قرار بود طرحی اجرا شود که فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تحقق یابد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال 1393 بیش از 500 بقعه متبرکه در سراسر کشور مجری طرح آرامش بهاری بودند گفت: در سال گذشته هم 873 آستان مقدس امامزادگان واجب‌التعظیم این طرح را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: دشمنان با همه امکانات و توانشان به جنگ با اسلام و مسلمانان آمده‌اند، یک بخش از جنگ آنها مربوط به امور نظامی است که البته به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت قابل توجهی در امور دفاعی داشته‌ایم و جلوی دشمنان به خوبی ایستاد‌ه‌ایم ولی جنگ دیگری به نام نبرد فرهنگی و نرم هم وجود دارد که باید در مقابل هجمه‌های فرهنگی هم مصونیت لازم را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی روحانیان، اساتید و دانشجویان را افسران جنگ نرم دانست و تصریح کرد: در نبرد نظامی، دشمن و هدف مشخص هستند و شهدای این جنگ هم افتخاری برای خانواده، شهر و کشورشان می‌شوند اما در جنگ نرم وضعیت دیگرگونه و فضایی غبارآلود حاکم است که بصیرت، تنها ابزار شناخت راه صحیح از انحراف و اشتباه خواهد بود.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تلفات جنگ نرم سبب افتخار نیست بنابراین باید با ظرفیت بقاع متبرکه، جبهه خودی را در جریان نبرد فرهنگی تقویت کنیم و به همین دلیل است که سازمان اوقاف با تمام توان به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هزار نفر مبلغ از قم به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام شده‌اند خاطرنشان کرد: معتقدیم در زمان غیبت امام عصر(عج) و طبق فرمایش ایشان، ولی فقیه در رأس نظام اسلامی قرار دارند و امر ایشان مطاع است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: امر ولی فقیه بر ما واجب است و وقتی رهبری می‌فرمایند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، این مسئله از سوی سازمان اوقاف به عنوان یک وظیفه شرعی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: طرح آرامش بهاری با استقبال گسترده مردمی مواجه شده به طوری که سال قبل بیش از 50 زیارت از بقاع متبرکه صورت گرفته است؛ امسال هم بر اساس دستور رییس سازمان، تدارک گسترده برای طرح آرامش بهاری صورت گرفته و امکانات لازم برای خیمه‌های معرفت و استقرار مبلغان اعزامی تامین شده است.

وی با بیان اینکه مردم روحانیان را امین خود می‌دانند افزود: بر اساس آمار موجود، طرح آرامش بهاری با حضور مبلغان روحانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون بدحجابی و گرایش به انحرافات اخلاقی و اجتماعی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خدمت به حرم‌های مطهر امامزادگان را دارای اجر و ثواب فراوان دنیوی و اخروی دانست و گفت: زائران در حقیقت مهمانان امامزادگان هستند و تکریم آنها واجب است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به محبت همیشگی ایرانیان نسبت به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها بیان کرد: به همین دلیل است که امامزادگان بسیاری در طول تاریخ به شهرهای مختلف کشورمان مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ توسط سازمان اوقاف طی سال جاری سه برابر پیش‌بینی صورت گرفته بوده است گفت: حضور مبلغان در بقاع متبرکه، سبب گرایش بیشتر مردم به این حرم‌های مطهر می‌شود و تاثیر بسزایی در ترویج معارف دینی خواهد داشت./872/د102/ی

ارسال نظرات