۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۴۶۵
وزیر اوقاف فلسطین خواستار شد؛

خطرات پیش‌ روی قدس در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود

وزیر اوقاف و امور اسلامی فلسطین تصریح کرد که علمای اسلام باید خطرات پیش‌ روی قدس را در خطبه‌های نماز جمعه تشریح کنند.
شیخ یوسف ادعیس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور اسلامی فلسطین روز گذشته، با صدور بیانیه‌ای از خطیبان مساجد در کشورهای عربی و اسلامی خواست که در راستای یاری مسجدالاقصی و در واکنش به قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و اراضی اشغالی فلسطین، خطرات پیش‌روی قدس شریف را در خطبه‌های نماز جمعه تبیین کنند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش تجاوزهای اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی، بر خطیبان و واعظان کشورهای عربی و اسلامی واجب است که نمازگزاران را نسبت به تجاوز‌ها، یورش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی در قدس آگاه کنند و مسأله فلسطین و قدس در وجدان و دعای آن‌ها دائما حاضر باشد.

وی در ادامه این بیانیه تأکید کرد: عرب‌ها و مسلمانان باید به‌عنوان یک وظیفه دینی از مسأله فلسطین حمایت سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی داشته باشند، زیرا قدس و مقدسات فلسطین متعلق به تمامی امت اسلام است.

شیخ یوسف ادعیس در ادامه با اشاره به این که پروژه‌های یهودی‌سازی اسرائیل مانع حمایت فلسطینی‌ها از مقدسات آن‌ها نخواهد شد، از دولت‌های عربی و اسلامی و مسلمانان ثروتمند سراسر جهان خواست که با هدف حمایت از شهروند فلسطینی در مقابل حملات نژادپرستانه اسرائیل، تسهیلات سفر به قدس شریف را فراهم کنند.

لازم به ذکر است، کنست رژیم صهیونیستی 18 اسفندماه، پیش‌نویس قانون منع پخش اذان صبح از مساجد سرزمین‌های اشغالی 1948 و قدس اشغالی را تصویب کرد.

این پیش‌نویس در شور اول به تصویب رسید و برای تصویب نهایی باید پس از بررسی در کمیته وزارتی، در شور دوم و سوم کنست مورد بررسی قرار گیرد.

این قانون روز چهارشنبه با 55 رأی موافق در برابر 48 رأی مخالف در کنست به تصویب رسید و به‌ موجب آن، هر مسجدی در سرزمین‌های اشغالی 1948 و قدس که اذان صبح پخش کند، باید جریمه 1200 دلاری پرداخت کند.

بر اساس این طرح همچنین، هرگونه استفاده از بلندگو از سوی مساجد بین ساعات 23 تا 7 صبح ممنوع است.

این قانون جنجالی خشم و اعتراض مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی به دنبال داشت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از جمله حامیان این قانون است.

نتانیاهو پیش‌تر با طرح این ادعا که پخش اذان سروصدای زیادی ایجاد می‌کند، گفته بود وی از این طرح حمایت می‌کند./9861/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات