۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۹۵۶
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

آیت الله سیستانی به تخریب دیوار میان شیعه و سنی می‎پردازد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در میلاد حضرت زهرا (س) در سوئد تأکید کرد که این مرجع تقلید همواره بر همبستگی و وحدت بین مسلمانان تأکید دارد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، شیخ خالد الملا، رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق و جمعی از مبلغان بین الملل، اندیشمندان و شخصیت‎های دینی، فرهنگی و مسلمانان سوئد در مرکز اسلامی استکهلم برگزار شد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در این مراسم گفت: آیت الله سیستانی به طور مکرر بر همبستگی و وحدت مسلمانان تاکید دارد به طوری که بارها از این مرجع تقلید شنیده‎ایم که می‎گوید «نگویید برادران اهل تسنن بلکه بگوید نفس و جان ما».

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی همیشه درپی تخریب دیوار میان شیعیان و اهل تسنن است زیرا هر دو مذهب به سمت قبله واحد نماز می‎خوانند و یک پیامبر و کتاب دارند.

حجت الاسلام کشمیری تصریح کرد: تدبیر این مرجع تقلید برای حل مشکل یورش داعش به اراضی عراق به گونه‎ای بود که همه طوائف و مذاهب مختلف این کشور برای دفاع از این کشور به میدان آمدند و امروزه شاهد آزادی مناطق مختلف در استان موصل از چنگال جریان تروریستی داعش هستیم.

در پایان این مراسم حجت الاسلام کشمیری به همراه رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق و علما و ائمه جماعت و جمعه شیعه و سنی سوئد به نشان از وحدت و همبستگی دست در دست یکدیگر دادند و عکس دست جمعی گرفتند./994/ب902/د

 

ارسال نظرات