۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۸۷۹۵۷
یکی از علمای سنی عراق:

معنویت آیت الله سیستانی عراق را از چنگال داعش نجات داد

رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق تصریح کرد که معنویت و ایمان حضرت آیت الله سیستانی در صدور فتوای جهاد کفایی، عراق را از چنگال داعش نجات داد.
شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق در مراسم ولادت حضرت زهرا (س) که در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد، به فضائل اهل بیت (ع) اشاره کرد و بیان داشت: مسلمانان باید به سیره و مسیر اهل بیت (ع) تمسک کنند. ریشه تفرقه ونفاق در دوران کنونی به دوری از هدایت و توصیه‎های اهل بیت رسول اکرم (ص) باز می‎گردد.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی در زمانی که عراق به دست جریان تروریستی داعش به پرتگاه و نابودی نزدیک شده بود، مردم این کشور را با فتوای جهاد کفایی نجات داد و اقشار و طوائف مختلف را در قالب بسیج مردمی برای دفاع از اراضی، شرافت و مقدسات عراق گردهم جمع کرد.

شیخ الملا ادامه داد: معنویت و اثر ایمانی حضرت آیت الله سیستانی که در فتوای جهاد کفایی تجلی پیدا کرده بود، موجب دستیابی رزمندگان به پیروزی‎های پی درپی شد.

این عالم اهل تسنن اظهار داشت: این مرجع تقلید به صدور فتوای جهاد کفایی در مبارزه با داعش اکتفا نکرد بلکه با ارسال نمایندگان خود به مناطق عملیاتی همیشه همراه رزمندگان حضور داشت و به حمایت معنوی از رزمندگان و آوارگان در استان‎‎های موصل، الانبار و صلاح الدین می‎پرداخت./994/ب903/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات