۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۸۸۲۸۴
امام جمعه کربلا:

ازدواج عامل حفظ ارزش‎های جامعه است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که زوجین باید احترام و علاقه خود نسبت به یکدیگر را حفظ و به رفتارهای خانوادگی توجه کنند.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، تصریح کرد: زوجین باید علاقه دوران ابتدایی ازدواج به یکدیگر را تا آخر عمر حفظ کنند. روابط میان آن‎ها باید بر پایه تکامل یکدیگر استوار شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال و دین مبین اسلام ازدواج را یک مسأله مقدس و نصف دین می‎داند.

وی ازدواج ناصحیح و بدون عشق و علاقه را مایه انحراف و فساد فرد و جامعه دانست و گفت: مسلمانان باید به روابط خانوادگی توجه ویژه‎ای کنند زیرا موجب حفظ دین، عفت، طهارت باطن و حفظ جامعه از فساد و انحراف می‎شود.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را نماینده خود در زمین قرار داده است، بیان داشت: یکی از اهداف ازدواج ادامه نسل انسان است. ازدواج و روابط صحیح خانوادگی موجب حفظ ارزش‎ و اخلاق در خانواده می‎شود.

وی خواستار همکاری و تفاهم بین زوجین برای حل مشکلات و اختلافات شد و تصریح کرد: زن و شوهر باید مسؤولیت‎های خود در زندگی را بشناسند و به آن پایبند باشند.

حجت الاسلام کربلایی اختلاف بین زوجین را یک مسأله طبیعی توصیف کرد و ادامه داد: زن و شوهر در هنگام مشکلات خانوادگی نباید به استبداد روی بیاورند بلکه اختلافات را با گفت‎وگو حل و فصل کنند.

وی بر ضرورت دوری زوجین از توهین و تحقیر یکدیگر تاکید کرد و عنوان ساخت: زوجین باید با اخلاق نیک و صحیح با یکدیگر رفتار و احترام یکدیگر را حفظ کنند. /994/ب901/د

ارسال نظرات