۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۸۸۴۱۴

حزب الله لبنان ترور آزاده فلسطینی را محکوم کرد

حزب الله و جنبش توحید لبنان ترور آزاده فلسطینی را محکوم کرده و دست رژیم صهیونیستی در این جنایت را روشن خواندند.
مازن فقها حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، ترور مازن فقها اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله افراد ناشناس در جنوب شهر غزه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که اثر دشمن صهیونیستی در این جنایت ناجوانمردانه روشن است.

حزب الله افزود: این جنایت، دلیل روشنی بر روحیه دشمنانه نزد دشمن اشغالگر بوده و بر حتمی بودن ادامه جنگ اب این دشمن تا اخراج آن از سرزمین های اشغال شده ما تأکید می کند.

این حزب شهادت مازن فقها را تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: همه جنایتکاران برنامه ریز و مجری باید بازداشت شده و با مشت آهنین مواجه شوند تا کسی جرأت ترور مجاهدان را در راستای خدمت به پروژه هدفمند صهیونیست ها علیه مقاومت نداشته باشد.

دست دستگاه اطلاعاتی صهیونیستی در این ترور روشن است

جنبش توحید اسلامی لبنان نیز با صدور پیامی، ترور این فرمانده حماس را محکوم کرد و ادامه داد: ترور مازن فقها یک جنایت ناجوانمردانه از سوی اشغالگران و مزدوران رژیم صهیونیستی به شمار آمده و دست دستگاه اطلاعاتی رژیم و مزدوران آن کاملا نمایان است.

این جنبش خاطرنشان ساخت: پیگرد مزدوران و تحکیم جبهه داخلی جهت بستن راه علیه اشغالگران ضروری است و باید در راستای شکست توطئه های هدفمند جهت اخلال در وضع داخلی و ضربه زدن به امنیت و ثبات غزه به عنوان پایگاه مقاومت تلاش کرد.

توحید اسلامی از همه فلسطینی ها و همچنین اعراب و مسلمانان خواست به صورت یکپارچه به گزینه مقاومت پایبند بمانند تا از شر شنیع ترین اشغال تاریخ معاصر رها شوند.

مازن فقها که بود؟

مازن فقها اسیر آزاده فلسطینی از ساکنان شهر طوباس در کرانه باختری بود.

دشمن صهیونیستی فقها را به دست داشتن در عملیات های مقاومتی در جریان انتفاضه قدس متهم کرده بود. 

وی در عملیات قهرمانانه صفد در واکنش به ترور شیخ صلاح شحاده دست داشت که طی آن 8 صهیونیست به هلاکت رسیدند

رژیم صهیونیستی او را به 9 مرتبه حبس ابد محکوم کرده بود اما در نهایت به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 ( قرارداد شالیت) از زندان آزاد و به غزه تبعید شد.

همچنین در دسامبر سال 2013 روزنامه عبری زبان هاآرتص مدعی شد که جنبش  حماس بار دیگر شاخه نظامی خود در کرانه باختری را فعال سازی کرده است اما این بار آن را از طریق اسرای آزاده به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 از نوار غزه مدیریت می کند که یکی از این افراد مازن فقها است.

افراد مسلح ناشناس شب گذشته این اسیر آزاده فلسطینی را در محله تل الهوا در جنوب شهر غزه به ضرب 4 گلوله به شهادت رساندند.

مراسم تشییع پیکر مازن فقها امروز با حضور گسترده مردم فلسطین و شماری از رهبران مقاومت در غزه برگزار شد./980/ب901/د

ارسال نظرات