۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۸۸۵۳۸

ادعای بحرین مبنی بر بازداشت یک گروه تروریستی مرتبط با ایران

وزارت کشور بحرین از بازداشت یک گروه تروریستی خبر داد و بار دیگر مدعی شد این افراد با ایران در ارتباط بوده‌اند.
بحرین

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از «بنا»، وزارت کشور بحرین ضمن اعلام دستگیری یک گروهک تروریستی مرتبط با ایران خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی به دنبال ترور بیشترین تعداد ممکن از نیروهای امنیتی و نیز انجام عملیات علیه چند هدف مهم و حیاتی دیگر در این کشور بوده است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: پس از عملیات‌های امنیتی در چندین منطقه بحرین مشخص شد این گروه از تمام جهات تحت نظارت و حمایت مالی دو نفر به نام‌های «مرتضی مجید السندی» و «قاسم عبدالله علی» بوده‌اند؛ دو شخصی که فراری و در حال حاضر ساکن ایران هستند.

وزارت کشور بحرین سپس مدعی شد در منازل افراد بازداشت شده سلاح، مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز، موبایل، دوربین و مواردی از این قبیل پیدا کرده و این افراد تحت نظارت ایران استفاده از سلاح و مواد منفجره، یورش به ساختمان‌ها و جنگ خیابانی آموزش دیده بوده‌اند.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعای جدید مقامات بحرینی در خصوص ارتباط یک گروه به اصطلاح تروریستی دستگیر شده با ایران را واهی و بی اساس خواند.

قاسمی در واکنش به این ادعای بی ربط گفت: جای تعجب است که مقامات بحرینی همچنان بر تکرار ادعاهای، دروغ بی اساس و بی حاصل خود و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

به نوشته فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: دولت بحرین بهتر است به جای فرافکنی‌های بی ثمر و  تکراری، تلاش خود را معطوف به رعایت حقوق شهروندان بحرینی، پایان دادن به سرکوب و بازداشت علما و اعطای آزادی بیان به تمام اقشار جامعه بحرین کند.  

قاسمی در پایان به دولت متوهم بحرین‌ توصیه کرد با رعایت حسن همجواری با همسایه شمالی خود، از تکرار این اتهامات بیهوده و بی پایه و اساس دست بردارد و مسائل داخلی خود را  هوشمندانه، با درایت و خردورزی بیشتر تدبیر کند./994/ب102/ف

ارسال نظرات