۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۸۸۵۴۸

دبیرکل اتحادیه عرب اسرائیل را عامل اصلی بحران‎ در کشورهای عربی خواند

دبیرکل اتحادیه عرب بیست وهشتمین نشست اتحادیه عرب را از نظر حضور سران کشورهای عربی و خارجی بی سابقه خواند و گفت: بحران در کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی است.
احمد ابوالغیظ


به گزارش خبرگزاری رسا، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز اظهار داشت: انتظار می رود 17 یا 18 تن از پادشاهان، رئیسان جمهور و نخست وزیران و امیران کشورهای عربی در این نشست حضور یابند که این مساله در نشست های اتحادیه عرب بی سابقه و مهم است.

وی با انتقاد از استکبار اسرائیلی گفت که رویدادهایی که کشورهای عربی تجربه می کنند ناشی از این استکبار است.

ابوالغیط افزود: ایجاد فرصت برای گفت و گوی رهبران کشورها از جمله توافق و اظهار تلاش های مشترک در حل مشکلات منطقه موجب امیدواری است و می توان گفت که این نشست عرب ها را بیشتر به هم نزدیک می کند.

دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: نشست چهارشنبه اتحادیه عرب در اردن با اطلاعات به دست آمده، فرصتی برای مشورت بین سران و گذشتن از اختلافات است.

به گزارش فارس؛ ابوالغیط وضعیت سوریه را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت برای دبیرکل سخت است که بدون توافق با کشورهای عربی تصمیمی اتخاذ کند.

بیست و هشتمین نشست اتحادیه عرب قرار است 29 مارس (9 فروردین) در بحر المیت اردن با حضور سران و رهبران کشورهای عربی برگزار شود./994/ب102/ف

ارسال نظرات