۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۸۸۹۶۸
فضل الله:

بیانیه نشست اتحادیه عرب دستاورد مهمی برای لبنان بود

امام جمعه بیروت تأکید کرد گرچه بیانیه اتحادیه عرب اجرایی نخواهد شد، اما نشان دهنده یکپارچگی لبنان است.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک از نشست اتحادیه عرب به عنوان دستاوردی برای لبنان عنوان کرد و گفت: بیانیه پایانی این نشست بر حق آزادی مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا، مقاومت در برابر هرگونه تجاوز صهیونیستی، تفاوت قائل شدن میان تروریسم و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی، عدم تروریستی خواندن عملیات مقاومتی، یاری لبنان در توقف تجاوزهای صهیونیستی، تقدیر از ارتش لبنان در حفظ امنیت و ثبات وطن، محکومیت جنایت های تروریستی در برخی مناطق لبنان، مخالفت با فتنه در این کشور و محکومیت تلاش برای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در لبنان تأکید داشت.

وی افزود: گرچه این مواضع در پرتو ناتوانی عربی و واقعیت های پسرفته جامعه عرب تنها به صورت نمادین باقی مانده و عملی نخواهند شد، اما از مواضع یکپارچه لبنان نشأت گرفت چرا که تلاش فراوانی برای تلقین مساله شکاف در جامعه لبنان در نشست اتحادیه عرب انجام شد.

این روحانی لبنانی بر لزوم تصویب بودجه و همچنین قانون جدید انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: گرچه نشانه های تصویب قانون انتخابات دیده نمی شود اما حتی اگر این قانون در روزهای آینده به تصویب برسد، در سطح امید و خواسته ملت نخواهد بود زیرا طبقه حاکم در حال سنگ اندازی بوده و درصدد تمدید فعالیت پارلمان کنونی است.

وی تأکید کرد که تصویب قانون جدید انتخابات به تغییر ذهنیت گروه های سیاسی نیاز دارد و تا زمانی که این مساله محقق نشود نباید انتظار تصویب قانون جدید را داشت.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه نشست اتحادیه عرب همانند دوره های گذشته بود، گفت: امیدوار بودیم این نشست در پرتو بحران های کنونی جهان عرب در سطح و اندازه مطلوب باشد اما همانند گذشته شاهد نشست بی ثمر بودیم. اگر رؤسای عرب به ندای وجدانی که رییس جمهور لبنان سر داد، گوش فرادهند می توانند نقش مثبتی ایفا کنند و از نفوذ خود برای توقف جنگ نظامی، رسانه ای و دیپلماسی بهره گیرند.

امام جمعه بیروت درباره سالروز مصادره هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینی در سال 1967 برای ساخت شهرک های صهیونیستی و اعتراضات مردمی که به شهادت و جراحت و بازداشت هزاران فلسطینی انجامید، افزود: این روز باید گرامی داشته شود تا مساله فلسطین در وجدان امت اسلامی باقی بماند. امیدواریم ملت فلسطین به همین بیداری ادامه داده و ملت های عربی نیز به یاری فلسطین بپردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات