۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۸۹۷۰
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

قاتلان ملت یمن مدعی راه حل سیاسی در این کشور هستند

یکی از علمای اهل تسنن لبنان تأکید کرد که قاتلان ملت یمن در نشست اتحادیه عرب مدعی حمایت از راه حل سیاسی در این کشور هستند.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به اینکه نشست اتحادیه عرب هیچ اهمیتی ندارد و واقعیت های سیاسی را تغییر نمی دهد، گفت: رؤسای عرب از راه حل سیاسی در سوریه و یمن سخن می گویند؛ این در حالی است که گزینه نظامی را کسانی انتخاب کرده اند که در اتحادیه عرب نفوذ دارند.

وی افزود: همین کشورها هستند که سلاح را در اختیار تروریست ها در سوریه قرار داده، مرزها را به روی آنان گشودند و پوشش سیاسی را به تروریست ها در محافل سیاسی منطقه و جهان ارائه می دهند.

این عالم اهل تسنن، سخن گفتن این کشورها از راه حل سیاسی را شکست واقعی دانست و تصریح کرد: ائتلاف عربی و آمریکایی که تصمیم گیری اصلی این نشست است به بمباران و تخریب و کشتار در یمن می پردازد و ادعای راه حل سیاسی نشان دهنده دروغ و دجل سیاسی این کشورها است.

شیخ ماهر حمود خاطرنشان ساخت: بهتر بود این کشورها می گفتند که راه حل نظامی را تجربه کرده ولی به نتیجه نرسیدیم اما مطمئنا آنها شجاعت و شهامت لازم برای این مساله را ندارند.

تغییر مواضع اتحادیه عرب در قبال ایران و سوریه

وی با اشاره به عقب نشینی در مواضع کشورهای مخالف سوریه ادامه داد: در حالی که نماینده سوریه در نشست حضور نیافت پرچم این کشور برافراشته شده و دیگر شاهد نصب پرچم تروریست ها نبودیم، از هجمه شدید اللحن علیه ایران نیز خبری نبود و تنها به دخالت این کشور در امور داخلی اعراب سخن گفتند. گرچه این مساله نیز صحیح نیست اما با انتظار هجمه شدید اللحن علیه ایران به دور بود. این تغیرات نشان دهنده تغییر مواضع آمریکاست.

رییس اتحادیه علمای مقاومت درباره طرح صلحی که در نشست اتحادیه عرب در سال 2002 به تصویب رسید، تأکید کرد: این طرح سالهاست از سوی رژیم صهیونیستی مورد بی توجهی قرار می گیرد و این به مثابه بی کرامتی اعراب شرکت کننده در نشست است. استفاده از واژه مصالحه تاریخی با رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است و بر سرسپردگی به سیاست های آمریکا به ویژه ترامپ دلالت دارد.

وی با تأکید بر اینکه این نشست قرار نیست دستاورد با ارزشی به همراه داشته باشد، گفت: مجاهدان در فلسطین، لبنان، سوریه و یمن و هر که به زوال رژیم صهیونیستی ایمان دارد، آینده امت را رقم زده و مقاومت عنصر اصلی در تعیین سرنوشت امت است.

طرح آمریکا برای نشست سران صهیونیستی و عرب

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: یکی از خطرناک ترین تحولات کنونی در جهان اسلام، طرح اداره آمریکا برای نشست مسؤولان صهیونیستی و عرب است که به صورت علنی مطرح شده و این به معنای عادی سازی و سرسپردگی به سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

وی حاکمان عرب را به صراحت گویی با ملت ها فراخواند و خاطرنشان ساخت: حاکمان عرب هیچ اهتمامی به ملت ها ندارند و تنها میشل عون رییس جمهور لبنان است که مواضع درخشانی از خود به جای گذاشته و نماینده تنها کشوری است که بر دشمن صهیونیستی پیروز شده و آن را مجبور به عقب نشینی بدون قید و شرط کرده است.

رییس اتحادیه علمای مقاومت در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه گفت: بر دوش گرفتن فرزند شهید مازن الفقها آزاده فلسطینی از سوی یحیی السنوار از اهمیت بیشتری نسبت به نشست اتحادیه عرب برخوردار است. وی با این اقدام می گوید که این کودکان بر اساس مقاومت تربیت یافته و آینده امت هستند./980/ب960/د

ارسال نظرات