۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۸۹۱۲۶

شروط پشتیبانی بیشتر آمریکا از تروریست‌های سوریه

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ادامه حمایت های مالی و نظامی خود از تروریست های سوریه را مشروط به متحد شدن آنها با یکدیگر اعلام کرد.
تروریست‌

به گزارش خبرگزرای رسا، اتاق عملیات نظامی سیا به اطلاع تمامی گروه های مخالف مسلح در سوریه رساند که می بایست در یک تشکیلات واحد گردهم جمع شوند تا پرداخت حقوق ماهیانه آنان از سوی واشنگتن از سرگرفته شود و تسلیحات لازم از جمله احتمالا موشک های ضد تانک آمریکایی تاو در اختیارشان قرار داده شود.

بر اساس این گزارش، تصمیم مزبور سازمان سیا آمریکا 30 تا 35 هزار تن از عناصر تروریستی مستقر در حومه های حلب و حماه و لاذقیه و استان ادلب و گروه های تروریستی به اصطلاح «جیش النصر»، «جیش العزة»، «جیش إدلب الحر»، «جیش المجاهدین» و «تجمع فاستقم» را در برمی گیرد که گروه های تشکیل دهنده فتح الشام (جبهه النصره سابق) به شمار می آیند.

به نوشته رأی الیوم، اتاق عملیات سیا پس از تصدی قدرت از سوی دونالد ترامپ حمایت خود از گروه های تروریستی سوریه را تا متحد شدن آنها در یک گروه و یا تشکیل اتاق عملیات مشترک جهت هماهنگ کردن نبردهای آینده به حال تعلیق درآورد.

گروه تروریستی فتح الشام و به عبارت دیگر جبهه النصره سابق در ابتدای سال 2017 از تشکیل یک گروه مشترک شامل تمامی گروه های تروریستی خبر داده بود.
از سوی دیگر روزنامه سعودی الحیات به نقل از یکی از سرکرده های فتح الشام که نامش را ذکر نکرد، نوشت: «سیا تشکیل یک گروه مشترک را بر ما تحمیل کرد و ما چاره ای جز پذیرش آن نداریم.»

سرکرده مزبور گفت که این اقدام ممکن است زمینه ساز نبرد علیه سایر گروه های تروریست مستقر در حومه ادلب و حماه باشد که در برگیرنده بیش از 30 هزار تروریست می شوند./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات