۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۸۹۱۳۶

سازمان همکاری اسلامی شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی مصوبه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‎های صهیونیست نشین در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.
سازمان همکاری های اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در بیانیهای اعلام کرد: همه شهرک های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت که در تاریخ 23 دسامبر 2016 صادر شد، غیر قانونی است.

وی افزود: سیاست ساخت و گسترش شهرک های رژیم صهیونیستی تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و بازتاب تلاش های این رژیم برای زیر پا گذاشتن راه حل دو کشور است.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار اجرایی کردن قطعنامه های خود و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به تعهدات بین المللی اش و توقف سیاست شهرک سازی به عنون جنایت جنگی شد.

این تصمیم رژیم صهیونیستی با محکومیت جهانی مواجه شده است و علاوه بر سازمان ملل دیگر نهادهای بین المللی، کشورهای زیادی این اقدام را محکوم کرده اند.

کشورهای عربی در بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه عرب که اخیرا در امان پایتخت اردن برگزار شد، همبستگی کامل خود با فلسطین و حق مشروع آنها در تشکیل دولت مستقل در مرزهای 1967 به مرکزیت قدس شریف را اعلام کردند.

راه حل موسوم به تشکیل دو کشور پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین در کنار این رژیم است. قطعنامه 242 شورای امنیت سازمان ملل متحد در نوامبر 1967، راه حل تشکیل دو دولت را ساختاری حقوقی داد.

درحالی که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آمریکا بر سر محدودیت های احتمالی درباره فعالیت های شهرک سازی گفت و گو می کند، کابینه امنیتی این رژیم پنجشنبه شب، با اجماع، طرح احداث یک شهرک جدید در «امیک شیلو» در کرانه باختری را تصویب کرد.

بر اساس اعلام رسانه های خبری، این نخستین بار از سال 1999 است که ساخت یک شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری اجرایی می شود.

هم اکنون 400 هزار شهرک نشین صهیونیست و دو میلیون و 800 هزار فلسطینی در کرانه باختری زندگی می کنند و دو هزار صهیونیست دیگر نیز ساکن بخش شرقی شهر اشغال شده بیت‏ المقدس هستند./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات