۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۹۵۱۷
نماینده خبرگان رهبری:

حمایت از تولید ملی با شعار محقق نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسؤولان در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، رفع معضل اشتغال جوانان است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: هم مردم و هم مسؤولان در تحقق این برنامه هدفمند مسؤولیت خطیر بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که مسؤولان قوای سه گانه، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید با تاسی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی و رشد تولید و اشتغال در سال جدید اهتمام کنند، خاطرنشان کرد: دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی با روحیه جهادی حرکت کند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق شعار سال؛ بایستی با حمایت از تولید داخلی، اقتصاد دانش‌بنیان و مقابله با ورود کالاهای قاچاق خارجی، اهتمام بیشتری داشته باشند، حمایت از تولید ملی تنها با شعار محقق نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسؤولان در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال؛ رفع معضل اشتغال جوانان است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی منجر به افزایش  فرصت های شغلی در جامعه خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که حمایت از تولیدکننده ایرانی و کالای داخلی بایستی با اصول و ضوابط محکم قانونی اجرایی شود، افزود: مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان کاربلد و متعهد نیز در مسیر تحقق شعار سال باید در کنار سیستم بانکی تسهیلات لازم را برای حمایت از تولید و اقتصاد داخلی فراهم کنند.

امام جمعه مراغه گفت: در سال جدید انتظار می رود مردم و مسؤولان با همت و عزم جدی و به دور از شعارگرایی و اقدامات نمایشی؛ در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی و رشد تولید داخلی که منجر به اشتغال و کاهش بیکاری می شود؛ اقدامات و تلاش مناسب و در خور توجه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار بخش خصوصی در رشد اقتصادی کشور افزود: تولیدکننده ایرانی برای رقابت و حضور جدی در بازارهای بین المللی باید برای ارتقای کیفیت تولیدات خود با شرکت های دانش‌بنیان ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند./302/935/ب1

ارسال نظرات