۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۸۹۵۲۳
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

دولت فعالیت های خود در زمینه اقتصاد مقاومتی را تشریح کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید درباره اینکه تا چه اندازه به اقتصاد مقاومتی پرداخته است به مردم پاسخ دهد.
سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت کم کاری دولت درباره اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی نهادها و سه قوه است.

وی افزود: فساد در دستگاه های اجرایی و قضایی مانع این کار است، مجلس باید برای دولت ریل‌گذاری کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی درباره رفع موانع تولید و رقابت، قانون کسب و کار حلال و اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است، بنابراین باید این مسائل از  دولت مطالبه شود که درباره آن چه کرده و چقدر موفق بوده است، دولت باید در این زمینه آمار و ارقام میدانی و دقیق را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام سالک خطاب به دستگاه اجرایی، بیان داشت: شما این همه درباره برجام صحبت کردید سه سال است که گوش مردم را با برجام برجام پر کردید، گفتید ۱۰۰ تا تحریم برداشته می شود حال شما فقط ۵ عدد آن را اعلام کنید.

وی افزود: سؤال اینجاست که چرا شما به مردم اطلاعات نمی دهید، چرا از امتیازات برجام استفاده کامل نشده است، در حالی که هر روز شاهد تحریم‌های جدید از ناحیه آمریکا و سایر کشورهای اروپایی هستیم آنها هر روز نقض برجام دارند و ما صرفا تماشاگر شدیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه، همه نهادها و سازمان ها باید در سال 96 سرلوحه اقدامات خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار دهند و تصمیمات جدی و عملی برای رفع موانع تولید بگیرند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه یکی از مهمترین موانع تولید بانک ها هستند، اظهار داشت: بانک‌ها واحدهای تولیدی و صنعتی را بیچاره کردند، با بالا بردن سود سپرده تملک کرده و به جای کمک برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کشاورزی آنها را تعطیل کردند.

وی افزود: عدم مدارای اداره مالیات با مردم، بخش‌نامه‌های متضاد دستگاه های نظارتی و وزارتخانه‌ها برای واحدهای کشاورزی و صنعتی از دیگر موانع تولید است، طوری که مدیر بین این تضادهاگیر کرده‌ و نمی‌تواند حرکتی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید بستر و تسهیلات رشد تولید ملی را آماده کند این دولت روبه پایان است، امید که مردم در انتخابات آتی سکان دولت را به دست کسی بسپارند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و اجرا کند./807/302/ب2

ارسال نظرات