۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۸۹۶۶۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مدیران حریم اختیارات و بیت المال را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران و مسؤولان به جهت در اختیار داشتن بیت المال و امکانات عمومی باید بیشتر مراقب باشند تا خدایی نکرده به حقوق مردم تجاور و تعدی نکنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به بخشی از دعای مکارم اخلاق به موضوع ظلم و حق الناس پرداخت و اظهار کرد: مدیران باید مراقب حرفها و رفتارهای خود باشند تا مبادا کارکنان به تبعیت از آنها در حق دیگران اجحاف کنند.

وی گفت: ظلم به دیگران از مصادیق حق الناس است؛ بدانید که خداوند از حق خود می گذرد اما در رابطه با حق الناس نمی بخشد مگر اینکه شخص مورد ظلم واقع شده راضی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: مدیران و مسؤولان به جهت در اختیار داشتن بیت المال و امکانات عمومی باید بیشتر مراقب باشند تا خدایی نکرده به حقوق مردم تجاور و تعدی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: مدیران و مسؤولان باید بین بیت المال و اموال شخصی حریم قائل شوند چرا که در صورت عدم رعایت این حد و مرزها، آرام آرام بیت المال را همچون اموال شخصی خود دانسته و بدون هیچ توجهی، آن را در اختیار اطرافیان نیز قرار می دهند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) بر جبران  سریع ظلم بر دیگران تأکید کرد و افزود: باید مواظبت کرد که با زبان، عمل و یا قلم خود به دیگران ظلم نکنیم و در صورت ظلم به فردی در اسرع وقت از وی حلالیت بخواهیم چرا که در روز قیامت درهم، دینار و ریالی برای جبران نیست و با کاستن از حسنات و یا افزون به سیئات عدالت اجرا می شود.

امام جمعه ارومیه اهمیت موضوع حق الناس را یادآور شد و گفت: در اهمیت این موضوع همین بس که امام حسین(ع) با وجود داشتن تعداد کم سپاهیانش، از آنها خواست تا اگر دینی بر گردن دارند میدان جنگ را ترک کرده و برای کسب حلالیت بروند.

وی با بیان اینکه انسان باید همواره از خداوند بخواهد که او را در مسیر درست حفظ کند، تصریح کرد: حتی وقتی پست و مقامی نیز پیشنهاد می شود باید دعا کرد که اگر مرا از مسیر درست گمراه می کند، آن را از من سلب کن.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی فقر و ثروت را از جانب خداوند دانست و گفت: اینکه حضرت علی(ع) ساده می زیستند و یا رهبر معظم انقلاب بر موضوع پرهیز از اشرافی گری تأکید دارند، دلیلش موضوع حرص برانگیز اشرافی گری است.

وی با بیان اینکه اگر انسان کمی در رابطه با امورات دنیوی ساده انگارانه عمل کند کم کم به سمت اشرافی گری کشیده می شود، گفت: اینکه دین خطوط قرمزی را مشخص کرده است چون انسان حد یقف ندارد و ممکن نیست به داشته هایش قانع باشد مگر اینکه تربیت دینی داشته باشد و بتواند مراقب زندگیش باشد و مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به مدیران گفت: باید حریم اختیارات و بیت المال حفظ شود تا دچار طغیان نشویم، مدیران همیشه باید این موضوع مهم را به خود یادآور شوند که هر چه دارند به خواست خداوند است.

وی در ادامه به فضیلت های ماه رجب اشاره و خاطرنشان کرد: براساس خطبه 183 نهج البلاغه، هر کسی از خداوند بترسد از فتنه ها برای او راه فراری قرار می دهد بنابراین زمانیکه در بن بست قرار میگیریم باید به خود برگردیم چراکه خداوند همیشه راهی برای رهایی بندگانش قرار داده است.

وی در پایان گفت: در ماه رجب درهای توبه به روی انسانها گشوده می شود بنابراین بهترین فرصت برای طلب عفو و مغفرت از درگاه الهی است./936/202/ب1

 

 

ارسال نظرات