۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۹۶۹۳

تأکید امام جمعه کربلا بر تحریم شبکه های توهین کننده به علما

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تحریم شبکه های ماهواره ای توهین کننده به علما و نشر دهنده فتنه را خواستار شد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در دیدار جمعی از رؤسای عشائر استان بابل خاطرنشان کرد: عشائر عراق باید فرزندان خود را نسبت به ایجاد شکاف در میان اهل تسنن و شیعیان، نهاد و طوائف مختلف برحذر دارند. عشائر نقش بزرگی در حفظ انسجام ملی دارند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی با اشاره به تأکید حضرت آیت الله سیستانی بر دوری از عوامل تفرقه و اختلاف مذهبی تصریح کرد: استان بابل و سایر استان‎ها که اقشار و طوائف مختلف در آن زندگی می‎کنند باید همبستگی، همزیستی و مشارکت همگانی در مناسبت‎ها داشته باشند.

حجت الاسلام کربلایی بیان داشت: حضرت آیت الله سیستانی هر گونه توهین به علما و رهبران دینی طوائف مختلف عراق از هر جریان و نهادی که باشد را محکوم می‎کند بنابراین نباید به رسانه هایی که به علما توهین می کنند، فرصت داد.

وی خواستار دوری از سخنان تفرقه انگیز شد و ادامه داد: عشائر عراق باید از تماشای شبکه‎های که درصدد فتنه و اختلاف در میان طوائف هستند به شدت دوری کنند. مردم عراق به علت گسترش اختلافات تاکنون هزینه‎های سنگینی داده اند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی عنوان کرد: ما فرزندان اسلام و عراق هستیم و مشترکات بسیاری داریم که باید از آن محافظت کنیم./994/ب902/د

ارسال نظرات