دشمنی های یهودیان صدر اسلام با پیامبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: با خواست خداوند، معادلات ذهنی یهودیان در دشمنی با اسلام، به هم ریخت.
وی در تفسیر آیه هفتاد و پنجم سوره مبارکه بقره که می فرماید «أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ یُؤْمِنُوا لَکُمْ وَقَدْ کَانَ فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ یَعْلَمُونَ»، افزود: خداوند حدود 104 کتاب آسمانی بر پیامبران مختلف نازل کرده است که از میان این کتب تنها چهار کتاب آسمانی باقی مانده و بقیه نابود شده است؛ تورات، انجیل، زبور و قرآن که سرآمد همه کتب آسمانی است چهار کتابی هستند که هنوز طرفدارانی دارند ولی بقیه کتب یا به سبب دشمنی های دشمنان الوهیت یا به خاطر بی عرضگی طرفداران کتب آسمانی از بین رفته اند و نامشان در تاریخ گم شده است.
حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که همه کتب آسمانی باقیمانده به جز قرآن، تحریف شده اند، اظهار کرد: تورات حضرت موسی(ع)، انجیل حضرت عیسی(ع) و زبور حضرت داوود(ع) کاملاً تحریف شده اند و بزرگان این ادیان نیز اذعان دارند که این کتاب ها، آن کتاب هایی نیست که بر پیامبران خودشان نازل شده است بلکه معتقد هستند، کتاب هایی که در دسترس آنها است، کتاب هایی است که از سوی بزرگان دینشان در گذشته های دور به نگارش درآمده است.
رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از این که پیامبر یک قوم از دنیا می رفت، معمولاً کتابش با تحریف روبرو می شد؛ تحریف به این صورت در کتاب های آسمانی ایجاد می شد که بزرگان دین بعد از مدت طولانی دور هم جمع می شدند و با توجه به منافعشان کتابی را به نگارش درمی آوردند و آن را به خداوند نسبت می دادند، به همین دلیل بعضاً در این کتب آسمانی مسائلی بیان شده است که اصلاً با عقل جور در نمی آید.
استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: قبل از بعثت پیامبر(ص) عده ای از یهودیان با شعار پیروی و روی آوردن به دین پیامبر آخرالزمان به مدینه کوچ کردند و به سبب این که اهمیت خاصی برای منافع دنیوی خود قائل هستند همه تلاششان را به کار گرفتند تا اقتصاد و سیاست حجاز را در دست بگیرند و اتفاقاً به این هدف دست یافتند و به دنبال رسیدن به این اهداف، شخصیت اجتماعی فوق العاده خوبی پیدا کردند.
حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شدند و حدود 13 سال در مکه حضور داشتند و بعد از سپری شدن این مدت با تشریفات بسیار خوبی از سوی مسلمانان به مدینه آمدند ولی یهودیانی که با هدف گرویدن به دین پیامبر آخرالزمان به مدینه آمده بودند، افزون بر این که از حضور پیامبر(ص) در مدینه خوشحال نشدند بلکه با بیان این که این پیامبر، آن پیامبر وعده داده شده در تورات نیست و با نشانه هایی که در تورات آمده مطابقت ندارد، دشمنی خود را شروع کردند؛ البته قرآن می فرماید، یهودیان کاملاً پیامبر(ص) را می شناختند ولی به دلیل این که منافع دنیوی خود را در خطر می دیدند، بهانه گیری کردند و از گرویدن به دین اسلام سرباز زدند.
رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ارتباط مسلمانان با یهودیان به قدری تیره شد که قرار گذاشتند، کاری به کار یکدیگر نداشته باشند ولی با پیشرفت اسلام، یهودیان بازار خود را نزد مردم مدینه از دست می دادند و چیزی به اندازه این مسأله برای آن ها سنگین و غیر قابل تحمل نبود، به همین سبب کارشکنی های خود را شروع کردند؛ کارشکنی یهودیان به این شکل بود که گاهی توطئه می کردند و گاهی زیر پرچم دشمنان مشرک و کافر، علیه اسلام شمشیر می زدند؛ 84 جنگ بر اسلام و مسلمین تحمیل شد که تقریباً در همه آن ها یهودیان به طور مستقیم یا غیر مستقیم، دخالت داشتند.
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که دشمنی های یهودیان نتیجه عکس داد، اظهار کرد: یهودیان تلاش های زیادی برای از بین بردن اسلام انجام دادند و همین تلاش علیه دین الهی اسلام موجبات نابودی آن ها را فراهم آورد؛ سه طایفه از یهود در مدینه حضور داشتند که هر سه طایفه نابود و منهدم شد.
وی در پایان گفت: یهودیان با تحریف ویژگی های پیامبر آخرالزمان در تورات، می خواستند، پیامبر(ص) و دین ایشان را از صحنه بیرون کنند ولی معادله ذهنی آن ها به هم ریخت و با شکست روبرو شد./201/867/ب1