۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۹۸۴۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

دوره آموزشی مهر ولایت ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی خراسان شمالی، اعزام ۹۵۰ دانشجوی استان به اردوهای راهیان نور و راه‌یابی سه اثر نمایشی از خراسان شمالی به جشنواره‌ تئاتر سوره عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: دوره آموزشی مِهر ولایت(۲) ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در محل اردوگاه آموزشی هفت تیر رامسر برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره آموزشی ویژه فعالان خواهر و برادر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که دوره آموزشی برادران 29 تا 31 فروردین و دوره آموزشی خواهران 13 تا 15 اردیبهشت در محل اردوگاه آموزشی هفت تیر رامسر برنامه‌ریزی شده است.

شیرازیان محورهای آموزشی در این دوره‌ها را شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال»، واگذاری فعالیت‌ها به کانون‌های تخصصی و معین، آشنایی کانون‌های جدیدالتأسیس با حوزه فعالیت‌های دبیرخانه و کارکرد مساجد و تبیین نقش اهالی مساجد در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد.

اعزام ۹۵۰ دانشجوی خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور

عبدالله امینی فر، مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی از اعزام 950 دانشجوی دانشگاه‌های استان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امسال 950 دانشجو از خراسان شمالی در قالب 7 کاروان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد دانشجو 600 نفر بانوان بودند، افزود: در کاروان اعزامی دانشجویی یک روحانی و یک راوی در هر اتوبوس مستقر بودند.

امینی فر تصریح کرد: دانشجویان اعزامی به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه، طلاییه، هویزه و غیره بازدید می‌کنند.

راه‌یابی 3 اثر نمایشی از خراسان شمالی به جشنواره‌ تئاتر سوره

با اعلام نتایج بازخوانی متون بیست و پنجمین جشنواره‌ی تئاتر سوره، دو اثر در بخش صحنه‌ای و یک اثر در بخش خیابانی از خراسان شمالی برای بازبینی بیست و پنجمین جشنواره‌ تئاتر سوره مورد تأیید قرار گرفت.

بر اساس اعلام اعضای هیأت بازخوان متشکل از ایوب آقاخانی، شهرام احمدزاده و سیدحسین فدایی‌حسین، پس از بررسی و بازخوانی 725 متن ارسالی به دبیرخانه‌ بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره، 76 متن در بخش صحنه‌ای و 44 متن و طرح در بخش تئاتر خیابانی به بخش بازبینی راه یافتند.

در بین منتخبان دو اثر نمایشی به نام‌های «پیچ تند» به کارگردانی غلامرضا یوسفی نوشته آرش عباسی و به نام «من دیوانه» به کارگردانی زكریا شیرمحمدزاده نوشته عباس جانفدا در بخش صحنه‌ای و یک اثر در بخش خیابانی به نام «اَبت» به نویسندگی و کارگردانی حامد عالمی‌پور از خراسان شمالی به چشم می‌خورد.

قوام نظام و شریعت خداوند به خون شهدا بستگی دارد

حجت اسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی جشن پدران آسمانی، اظهار کرد: قوام و عزت ما از شهدا است.

وی با اشاره به روایات اسلامی، افزود: قوام شریعت خداوند و قوام نظام دینی خداوند به دو چیز بستگی دارد که یکی از آنها خون شهید است.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: با توجه به این روایات، باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار، پایداری و عدالت اجتماعی تمام تلاش خود را به کار گیریم./303/9314/ب1

ارسال نظرات