۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۹۸۸۵
امام جمعه بابل:

همایش تجلیل از خادمان و خیران اربعین حسینی برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ تجلیل از خادمان و خیران اربعین حسینی مازندران، گفت: این همایش با حضور مسؤولان عراقی و ایرانی در بابل برگزار می شود.
جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اعلام خبر برگزاری همایش بزرگ تجلیل از خادمان و فعالان حوزه اربعین استان مازندران در شهرستان بابل، گفت: همایش بزرگ تجلیل و تکریم از خادمین و خیران حوزه پیاده روی اربعین حسینی استان با حضور ویژه مسؤولان عراقی و ایرانی در بابل برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش از 300 فعال و خادم حوزه اربعین با حضور مسؤولان کشوری و استانی و مهمانان ویژه ای از کشور عراق از جمله استاندار کربلا، اعضای شورای استانداری، برخی از مدیران کل عراقی در31 فروردین تجلیل می شود.

امام جمعه بابل با تقدیر از اعضای فعال ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، تاکید کرد: امسال فعالان حوزه اربعین حسینی مازندران فعالیتی کم نظیر و خوبی را در زمینه خدمت رسانی به زائران به نمایش گذاشتند و نقشی به سزا را در این رویداد بزرگ فرهنگی ایفا کردند.

وی ادامه داد: مراسم اربعین تنها یک مناسبت دینی و مذهبی صرف نیست بلکه یک رویداد کم نظیر برای پیوند میان امت اسلامی با محوریت سید الشهدا(ع) محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفتمان اربعین را تبیین کننده قیام امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: نباید از ظرفیت های مهم اربعین حسینی برای ایجاد پیوند میان ملت های مسلمان و تشکیل امت واحده غافل بود زیرا حضور بی نظیر میلیون ها عاشق و شیفته حسینی موجب هراس و وحشت دشمنان را فراهم کرده است.

وی افزود: همدلی و همکاری بسیار خوب ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با مسؤولان عراقی و تعامل ایجاد شده می تواند ظرفیت ساز همکاری های آینده با نگاه به همگرایی های بیشتر میان دو کشور عراق و ایران باشد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با تاکید بر اهتمام همه مسؤولان برای استقبال خوب از مسؤولان عراقی در این همایش، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی یک رویداد مردمی است و مردم عراق نقش محوری در این مراسم بزرگ دارند و باید به رسم قدردانی از میزبانی شایسته مردم عراق از زائران ایرانی، میزبانی خوبی از مهمانان عراقی به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت و وحدت در امت اسلامی که رویکرد اصلی فرهنگی در مراسم اربعین حسینی و شعار استکبار ستیزی است در این همایش مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

محمد تقی عباسپور، معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه بابل در این نشست با اشاره دلدادگی و علاقه مندی مردم ایران به ویژه دیار علویان مازندران به ساخت سید الشهدا(ع)، گفت: یکی از مباحث مهم در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان عراقی و مازندرانی اربعین حسینی، انجام توافق نامه خواهر خواندگی میان دو شهر بابل و کربلای معلا است.

وی افزود: اربعین حسینی و حضور بیش از 25 میلیون زائر در این رویداد بی نظیر تاریخی یک فرصت استثنایی است و مسؤولان نظام اسلامی هم به واسطه ماهیت انقلاب، در جهت همگرایی بین امت اسلامی و وحدت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر تهمیدات لازم و تلاش های دستگاه های اجرایی مازندران برای میزبانی شایسته و برگزاری مطلوب همایش تجلیل از خادمان و خیران اربعین، اظهار داشت: مراسم اربعین مساله ای فراتر از مسائل سیاسی و دسته بندی های جناحی در کشور است و با توجه به این که این رویداد یک رویداد مردمی محسوب می شود، باید ماهیت مردمی آن همچنان در این همایش حفظ شود.

وی ادامه داد: شهرستان بابل بیشترین شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را در سطح مازندران دارا است و این ریشه در علاقه مندی به مسائل مذهبی در دارالمومنین بابل و مردم این منطقه به ساحت سید الشهدا(ع) حکایت دارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات