۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۹۹۴۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مردم افرادی را انتخاب کنند که با درد نیازمندان آشنا باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مردم کاندیداهایی که از طبقه اشراف هستند، انتخاب نکنند زیرا آنان آنگونه که باید با درد نیازمندان و ضعیفان آشنا نبوده و نمی‌توانند برای آنان کاری بکنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: نامزد شدن برای انتخابات برای کسب شهرت و مقام کار اشتباهی است که مورد رضایت خدا و اهل بیت(ع) نیست.

وی افزود: مردم باید در  انتخاب کاندیدای شایسته به فرمایشات و توصیه هایی که مقام معظم رهبری  بیان کرده اند توجه کرده و بر اساس این معیارها کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب بکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: مردم کاندیداهایی که از طبقه اشراف هستند، انتخاب نکنند زیرا آنان آنگونه که باید با درد نیازمندان و ضعیفان آشنا نبوده و نمی‌توانند برای آنان کاری بکنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: لازم است فردی که خود نیز به عنوان رئیس جمهوری در رأس حکومت قرار می‌گیرد در انتخاب اعضای کابینه خویش نهایت توجه و دقت را داشته و افراد شایسته و آشنا به درد و مشکل مردم را برگزیند، نه افرادی که در تجملات و اشرافی‌گری غرق شده‌اند و هیچ درکی از زندگی و مشکلات مردم ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: کاندیداها باید طرفداران خود را از توهین و تهمت به دیگران برحذر داشته نه اینکه با بی‌توجهی به رفتار آنان، آنها را در انجام این اعمال ناشایست حمایت کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات در ایران یک بازتاب و برد جهانی دارد، زیرا دشمنان جمهوری اسلامی همیشه درصدد نابودی این نظام و انقلاب بوده و هستند و در این راستا دست از تلاش برنمی‌کشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: با توجه به اهمیت انتخابات از لحاظ بین المللی، مردم باید در صحنه باشند و امید دشمنان مبنی بر حضور نیافتن مردم در انتخابات را به یأس تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حمله آمریکا به پایگاه سوریه با دستور ترامپ، گفت: برخی سعی دارند دشمنان را دوست ما بخوانند، این درحالی است که حتی با تغییر رژیم، تأثیری در رفتار آنان ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به ساده زیستی حضرت علی(ع) و پوشیدن لباس وصله دار به عنوان حاکم کشور اسلامی، بیان کرد: امروزه کدام مسؤول نظام اسلامی ایران مانند علی(ع) زندگی ساده‌ای دارد و مانند مردم عادی زندگی می‌کند؟ زندگی تجملاتی برخی مسؤولان نظام مایه تأسف است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی(ع) در ۱۳ رجب و روز پدر، یادآور شد: این روز بهترین گزینه برای انتخاب به عنوان روز پدر است و هم‌چنان که پیامبر(ص) فرمودند «من و علی پدران این امت هستیم» امیرمؤمنان(ع) حق پدری بر گردن مؤمنان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به ویژگی‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس نوشته جرج جرداق یکی از علمای مسیحی که پنج جلد درباره حضرت علی(ع) نوشته است، هیچ کس توان وصف ویژگی های ممتاز امیرمؤمنان (ع) را ندارد.

وی در ادامه به اعتکاف در ماه رجب اشاره و بیان کرد: بیشتر افراد بهشتی از کسانی هستند که در ماه رجب روزه گرفتند چرا که یک روز، روزه داری در این ماه برابر با ثواب یک سال است که اهل رجب را در قیامت از عذاب خداوند در امان خواهد داشت.

نماز جمعه ارومیه با حضور پرشور مردم و به امامت حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام جواد ارجمندی، مدیرحوزه علمیه امام خمینی (ره) سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه بود./936/201/ب2

ارسال نظرات