۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۸۹۹۵۰
آیت الله علم الهدی:

بیکاری و ناامیدی نسل جوان جامعه را به تباهی می کشاند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که بزرگ ‌ترین آفت بیکاری جوان، ناامیدی و یأس او است، گفت: بیکاری و ناامیدی نسل جوان جامعه را به تباهی می کشاند
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به وقوع زلزله در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این زمین لرزه علاوه بر این که یک اتفاق وحشتناک برای مردم بود، نمایشگاهی از لطف و رحمت خداوند و عنایت امام هشتم(ع) نیز بود چرا که با وجود شدت 6 ریشتری زلزله، حتی یک مورد ویرانی رخ نداد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تقدیر از امدادرسانی دستگاه های اجرایی، امدادی و نیز آستان قدس رضوی در رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله، آن را در سطح کشور نمونه دانست و افزود: سابقه این رسیدگی وجود ندارد که به فاصله کمی از تخریب خانه های برخی مردم، برای آن ها فورا چادر آماده کنند و غذای گرم به آن ها برسانند. این رسیدگی هم به برکت امام رضا(ع) و عنایت خاص ایشان است و از مسؤولان می خواهیم تا قبل از فرارسیدن فصل سرما منازل ویران آن ها را بازسازی کنند.

وی اظهار کرد: شما مشهدی ها حرمت دار حریم امام رضا(ع) هستید و چون نگذاشتید مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی در این شهر توسعه پیدا کند، اجرتان این بود که امام رضا(ع) شما را در برابر چنین خطر سامان براندازی حفظ کنند.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد مسعود امام جواد(ع)، امامت ایشان در سن کودکی را دال بر ساختاری بودن امامت دانست و گفت: امامت امام جواد(ع) به عنوان جوان ترین امام ما، نشانگر این حقیقت بود که امامت نه انتخابی است و نه انتصابی؛ بلکه امام برای امامت ساخته شده و به همین دلیل است که امام جواد در سن 8 سالگی به امامت رسیدند.

آیت الله علم الهدی پیچیده ترین عرصه سیاسی تشیع را متعلق به دوره امام جواد(ع) دانست و اظهار کرد: وقتی امام جواد(ع) به امامت رسیدند، توسعه تشیع که توسط امام رضا(ع) شروع شد، چندین برابر شد و از همین رو پس از شهادت امام جواد(ع) حکومت ها فقط دست به سرکوبی و زندانی کردن شیعیان و ائمه(ع) زدند.امامت این امام جوان ما، قیمت و ارزش سرمایه جوان در کشور را نشان داد. یعنی همان نکته ای که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند.

وی با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، بزرگ ترین مشکل جامعه، بیکاری 35 درصدی جوانان تحصیل کرده است، افزود: دشمن از سرمایه نسل جوان کشور ما خبر دارد و می خواهد با حرکاتش، خود باوری را از نسل جوان ما بگیرد و چشم آن ها را به دنبال غرب بکشاند و این دشمنی آن ها در پیام چند روز پیش اتحادیه اروپا به آمریکا مشهود است که گفتند «تحریم ها را اجرا نکنید تا تندرو ها در ایران روی کار نیایند.» معتدل از نظر آن ها چه کسانی هستند؟ کسانی که اهل داد و ستد با غرب باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام هشدار نسبت به کسانی که ندانسته فضای فساد جوانان را فراهم می‌ کنند، گفت: کسانی که با دم زدن از شادی و نشاط جوانان زمینه فساد را فراهم می کنند، در شرایطی که دشمنان به دنبال به فساد کشاندن جوانان ما هستند، یا نمی دانند که مشغول مزدوری برای دشمن هستند و یا مزدورند.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر نیازهای اصلی قشر جوان یعنی ازدواج و اشتغال، فراهم کردن فضای فساد در مقابل جوانان را فریب دادن آنان قلمداد و تصریح کرد: بزرگ ‌ترین آفت بیکاری جوان، نا امیدی و یأس اوست. اگر این آفت به ذهن جوان وارد شود که با خود بگوید «هیچ ‌وقت نمی‌توانم ازدواج کنم و خانه ‌دار شوم»، این بزرگ‌ترین مرض و ویروسی است که نسل جوان ما را تباه می‌کند./820/201/ب2

 

ارسال نظرات