۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۸۹۹۹۵
گزارشی از نماز جمعه عراق؛

هشدار نسبت به نفوذ استکبار جهانی و لزوم بازنگری در قرارداد نفتی

ائمه جمعه عراق بر لزوم ایستادگی در برابر نفوذ استکبار جهانی و لزوم بازنگری در قراردادهای نفتی این کشور تأکید کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رسول الیاسری امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، بر ضرورت حفظ فرهنگ صحیح اسلامی تاکید کرد و گفت: عراق و کشورهای عربی و اسلامی با خطرهای مختلف در زمینه‎های سیاسی، اقتصادی، نظامی، پزشکی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‎کنند، اما خطر فرهنگی از همه این موضوعات بیشتر است.

وی ارزش هر امتی را به فرهنگ آن‎ها دانست و افزود: اگر جامعه‎ای در زمینه‎های فرهنگی دچار نقص باشد با مشکلات مختلفی در زمینه‎های گوناگون دچار خواهد شد بنابراین جوانان باید فرهنگ اصیل اسلامی را بشناسند و از آن بهره ببرند.

امام جمعه بغداد ترک مطالعه کتاب را به معنی هلاکت انسان خواند و تصریح کرد: حضرت آیت الله یعقوبی از مراجع تقلید عراق در یکی از سخنرانی‎های خود خواستار قرار دادن روز جهانی «مطالعه» در سالروز بعث نبی اکرم (ص) شد؛ با چنین اقدامی انسان‎ها به تلاوت کتاب و علم آموزی بیشتر ترغیب می‎شوند.

وی ادامه داد: کشورهای استکباری با نفوذ سیاسی و اقتصادی درپی تسلط بر کشورهای اسلامی و چپاول منابع طبیعی و ملی آن‎ها هستند.

امام جمعه ناصریه بر فعالیت‎های جهادی تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، گفت: از معلمان، مسؤولان مدارس و اولیای دانش آموزان که باوجود مشکلات اقتصادی و مالی در جهت رشد و تعلیم دانش آموزان تلاش وافری دارند، تقدیر و تشکر می‎کنیم.

وی افزود: فعالیت‎های جهادی و خودجوش تاثیر مثبتی بر جامعه و پیشرفت استان‎ها در سایه مشکلات و بحران‎های مختلف داخلی عراق دارد.

امام جمعه ناصریه عنوان کرد: فعالیت‎های جهادی و خودجوش باید بین جوانان رشد چشمگیری پیدا کند. چنین فعالیت‎هایی نیز در سایر کشورها صورت می‎گیرد و نتایج مثبت آن برای همگان ثابت شده است.

نماینده آیت الله سیستانی در بصره خواستار بازنگری در قراردادهای نفتی شد

حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، اظهار داشت: پارلمان عراق باید در قراردادهای استخراج نفت تجدید نظر کند و شرکت‎های ذی ربط این قرار دادها را به دادگاه‎ها تحویل دهند.

وی ادامه داد: دولت عراق بیش از 125 میلیارد دلار برای استخراج نفت به شرکت‎ها داده است که با بودجه یک ساله این کشور برابری می‎کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که همه مسؤولانی که در این قراردادهای نفتی دست داشته باشند باید به دادگاه عراق پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به سخنان یکی از اعضای پارلمان که بازنگری در قراردادهای نفتی را غیر ممکن دانسته بود، خاطرنشان کرد که چنین سخنانی غیر صحیح است و اعضای پارلمان باید در جهت مصالح مردم و آینده عراق قدم جدی بردارند.

حجت الاسلام فلک در پایان از مردم عراق خواست که در برابر سیاستمداران فاسد و ناکارآمد بایستند./994/ب960/د

ارسال نظرات