۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۰۱۰
حجت الاسلام راشد یزدی تاکید کرد؛

ضرورت اشاعه صداقت و درست کرداری در جامعه اسلامی

استاد حوزه علمیه با بیان این که بر اساس دستور پروردگار باید دنباله رو صادقین بود و تنها از پیشوایانی که راستگو، صادق و درست کردار باشند تبعیت کرد، گفت: ما نیز همچون گذشگانمان باید تلاش کنیم در مسیر صداقت و درست کرداری گام برداریم.
راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در حرم مطهر رضوی با تبریک میلاد حضرت جواد الائمه(ع) به ضرورت وجود خط حرکتی روشن اشاره و اظهار کرد: دستور خداوند متعال در قرآن کریم اینگونه است که ای کسانی که ایمان آوردید، تقوا و پرهیزگاری پیشه کرده و خط سیر اعتقادیتان را مطابق با صادقان تنظیم کنید.

وی ادامه داد: البته در این باره بهره مندی از ایمان و تقوا به تنهایی کافی نیست و اگر کسی ایمان و تقوا داشته باشد تنها اسمی از دین دارد و عملکرد عملی و رفتار حقیقی مسأله پیشوایی و امامت امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که فرزندان صالح باید همچون مسیر والدین خود به دنباله راه صادقان بپیوندند، تصریح کرد: هیچ کس از صدر اسلام پس از رسول خدا(ص) راستگوتر از علی و اولاد طاهرینش نبودند و از این جهت باید تلاش و ممارست کرد تا همچون انبیای الهی و ائمه اطهار عمل خلاف دین مرتکب نشد و این راستگویی خواست خداوند است.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که بر اساس دستور پروردگار باید دنباله رو صادقین بود و تنها از پیشوایانی که راستگو، صادق و درست کردار باشند تبعیت و پیروی کرد، گفت: ما نیز همچون گذشتگانمان باید تلاش کنیم در این مسیر قدم برداریم.

وی این صداقت، راستگویی و درست کرداری را از علائم مشخصه مسلمانان و شیعیان دانست و گفت: این نوع از رفتار باید در جامعه اسلامی اشاعه پیدا کند، بیان و سخن همگان صادقانه و عملکرد و رفتار آنان به دور از هرگونه خیانت باشد که اگر این دو مشخصه شاخص از وجود پرهیزگاران از بین رفت، خسارت می بینند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که بر اساس روایتی از رسول خدا(ص) هر کس که دروغ گفته و خیانت کند هرچند نماز خوانده و روزه بگیرد منافق است، خاطرنشان کرد: بر اساس بیان امام صادق(ع) طول دادن رکوع و سجود برخی ها شما را مجذوب خود نکند چرا که اگر درست کردار و راستگو نباشند این نوع از عبادت دینی پوچ می شود.

حجت الاسلام راشد یزدی پذیرش مسؤولیتی را که از توان انسان خارج است، نوعی خیانت در امانت تلقی و اظهار کرد: خداوند آنانی را که کاری بر دوش ناتوان گذاشته و یا پذیرش کاری می کنند که توانش را ندارند ذلیل و خوار می کند.

وی با بیان این که بر اساس بیان رسول خدا(ص) هر کس دارای صدق الحدیث و بیان راستگویانه، امانت در بیان، خوش اخلاقی و کردار نرم همراه با دامان پاک و به دور از هر گونه معصیت باشد زیان نمی کند، گفت: انسان در هیچ شرایط و موقعیتی نباید از صداقت و درست کرداری که سفارش شده ائمه اطهار(ع) است دست بردارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستانی در این باره، تصریح کرد: شخصی از صحابه خدمت رسول خدا(ص) رسید و اینطور بیان کرد که دغدغه ای در دل دارم که با وجود حضور در جنگ های متعدد همراه شما، در روز قیامت همراهتان نباشم، پیامبر(ص) با نرمی، خوش اخلاقی و صفای دل بیان کردند که معاهده دوطرفه نیاز است که باید پایبند به اصول آن باشی.

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه اصول این معاهده را صدق الحدیث و راستگویی، رعایت امانت در اموال عمومی و شخصی و پرهیز از هرگونه خیانت، رفتار حرام و نگاه به نامحرم همراه با مراقبت از فریب شیطان دانست و خاطرنشان کرد: با نگاه به نامحرم ایمانتان سست و ظرف دلتان قطع و سرنگون می شود، چنانچه حرامخواری و کج‌مداری در دامانتان پرورش پیدا کند حتی با تعهدتان نیز بهشت برایتان مبدل به جهنم و ذلت می شود و سعادت را از دست می دهید./864/202/ب2

ارسال نظرات