۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۰۰۱۲
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

آمریکا افکار عمومی عرب را به بازی گرفته است

یکی از علمای اهل تسنن لبنان درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه تصریح کرد که آمریکا افکار عمومی عرب را به بازی گرفته است.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان درباره حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات سوریه به حالت طعنه آمیز گفت: آمریکا به یاری کودکان مسلمان می پردازد، حمله نظامی را علیه پایگاهی انجام می دهد که جنگنده های سوری از آن به پرواز درآمده و به بمباران شیمیایی برخی مناطق می پردازد و کودکان سوری هم اکنون بر اساس مصالح ملت سوریه در امنیت بسر می برند.

وی افزود: متاسفانه مسلمانان نیز این دروغ های آمریکا را باور دارند و این کشور را نگهبان و محافظ ما می دانند. آمریکا به وسیله دستگاه اطلاعاتی محلی، اقلیمی و غربی از سلاح شیمیایی استفاده کرده و سپس در نقش مدافع حقوق بشر ظاهر شده و به دفاع از کودکان سوری می پردازد.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: بخش بزرگی از توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دست ما اجرا می شود و آمریکا و غرب، افکار عمومی عرب را به بازی می گیرند تا از دخالت آمریکا راضی باشند. بر این اساس بود که برخی از اعراب از ورود آمریکا به عراق و لیبی و سوریه حمایت کرده اند.

شیخ ماهر حمود از دیدگاه برخی اعراب درباره سوریه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: این توطئه و حمله رخ نمی داد اگر امت اسلامی همانند طوطی به تکرار این توطئه مشغول نمی شد که آخرین مورد آن نیز اتهام زنی به جنگنده های سوری مبنی بر بمباران شیمیایی خان شیخون است.

وی با اشاره به اینکه بشار اسد تنها فردی است که می تواند بحران سوریه را اداره کند، گفت: آمریکا که از پیروزی های رخ داده در حلب و دمشق و سایر مناطق سوریه به ستوه آمده است، جنایت خان شیخون را مرتکب شد تا دیدگاه ها نسبت به دولت و ارتش سوریه را تغییر دهد.

رییس اتحادیه علمای مقاومت خاطرنشان ساخت: کسانی که برای کودکان خان شیخون گریه می کنند هیچگاه درباره آنچه به کودکان عراق و یمن و لبنان گذشته است، گریه و ناله نمی کنند و مطمئنا هیچ احساسی نسبت به کودکان و زنان فلسطینی ندارند.

شیخ ماهر حمود احساسات این افراد و جریان را مبتنی بر گزارش های سازمان اطلاعات توصیف کرد و گفت: آنان حتی اگر واقعیت ها آشکار شود نیز حاضر به عذرخواهی نخواهند شد. حوادث و رخدادها مطمئنا آمریکا و همپیمان آن را رسوا می کند و درستی گزینه مقاومت را به اثبات می رساند./980/ب901/د

 

ارسال نظرات