۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۰۲۰
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

حضور روحانیت، مراسم های معنوی را در مسیر صحیح خود قرار می‌دهد

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: حضور روحانیت در مراسم‌های معنوی نظیر اعتکاف اطمینان را بیشتر کرده و سبب می‌شود که حرکت‌های معنوی در مسیر صحیح خود قرار گیرد.
کرمی

حجت‌الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت و ضرورت حضور روحانیت در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: یکی از محاسن تربیت در مسجد نسبت به سایر تربیت ها این است که دست نوجوان و جوان ما در دست یک روحانی مشرف به دین، فاضل و با تقوا قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما این تجربه را داشتیم که هر فضای تربیتی که یک روحانی فاضل محور آن بوده موفقیت تربیتی بیشتر و آسیب‌های بسیار کمتری داشته است و هر فضا یا مجموعه‌ای که جدایی از روحانیت شکل گرفته در بلندمدت دچار آسیب و مشکل شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: حضور روحانیت در مراسم‌های معنوی نظیر اعتکاف اطمینان را بیشتر کرده و سبب می‌شود که حرکت‌های معنوی در مسیر صحیح خود قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه کار تربیتی ظرافت خاص خود را دارد، اظهار داشت: ما باید مراقب باشیم که حرکت‌های معنوی از مسیر آموزه‌های دین خارج نشود و آنگونه که شایسته است برگزار شود.

وی افزود: برای این مساله چه کسانی بهتر از روحانیان فاضلی که در عمل به مبانی دین مقید و متعهد بوده و پاسدار مرز اعتقادی جامعه هستند.  

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در توصیه‌ای به روحانیان شرکت کننده در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: همه ما روحانیان باید برای انس جوان و نوجوان با روحانیت برنامه داشته باشیم صرفا یک سخنرانی یک طرفه نباشد.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: دوستان روحانی طلاب جوان را در فضای حلقه‌های تربیتی و معرفتی چندنفره با حضور نوجوانان وارد کنند که انس و ارتباط عاطفی بیشتر شکل گیرد./302/807/ب1

ارسال نظرات