۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۹۰۱۱۱

واکنش مقتدا صدر به حمله موشکی آمریکا به سوریه

رهبر جریان صدر عراق حمله موشکی آمریکا به سوریه واکنش نشان داد و از تناقض در رفتار این کشور به شدت انتقاد کرد.
مقتدا صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق امروز طی پیامی به حمله موشکی آمریکا به سوریه واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نباید در تصمیم‎گیری‎ و مواضع خود زیاده‎روی کند زیرا چنین اقداماتی نه تنها به زیان این کشور بلکه به زیان همه جهانیان است.

وی نسبت به تبدیل شدن سوریه به ویتنامی دیگر هشدار داد و افزود: شعله‎ور شدن آتش جنگ دیگری در سوریه به زیان همه طرف‎ها خواهد بود بنابراین آمریکا نباید خود را وارد چنین بازی‎هایی کند.

رهبر جریان صدر عراق اتخاذ رویکرد دوگانه آمریکا در برابر سوریه را بی منطق خواند و اظهار داشت: آمریکا مردم بی‎گناه در استان موصل عراق را قلع و قمع می کند و در طرف دیگر حمله شیمیایی به مردم سوریه را محکوم می‎کند. آیا چنگ انداختن کشورهای مختلف از داخل و خارج سوریه بر این کشور کافی نبود که اکنون آمریکا تصمیم گرفته‎است که نقش منفی علیه سوریه ایفا کند؟

وی آمریکا را حامی تروریسم دانست و بیان داشت: ترامپ با حمله موشکی به سوریه درپی گشترش حضور داعش در مناطق مختلف است. چنین اقداماتی منطقه را وارد چالش‎های مختلف می‎کند.

حجت الاسلام صدر ادامه داد: اگر آمریکا واقعا خواهان گسترش صلح جهانی است باید از مردم مظلوم در فلسطین، بحرین و میانمار حمایت کند.

وی دخالت نظامی آمریکا در سوریه را غیر مفید خواند و خاطرنشان ساخت: آمریکا در حالی ادعای مبارزه با تروریسم در عراق را دارد که داعش چندین سال است اراضی این کشور را اشغال کرده است.

رهبر جریان صدر خواستار پایان اشغال نظامی سوریه شد و عنوان کرد که همه طرفهای درگیر با خالی کردن اراضی این کشور میتوانند فرصت تصمیم گیری مردم سوریه برای آیندهشان را بدست بیاورند.994/ب902/د

ارسال نظرات