۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۰۱۹۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تلاش دولت برای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال مفید نبوده است

آیت الله سلیمانی گفت: دولت در سال گذشته نتوانست مشکل اشتغال، تورم و رکود را حل کند و تلاش دولت برای رفع مشکلات مفید نبود.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: مهمترین مسأله فعلی کشور اقتصاد بوده و آنچه ممکن است نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی دچار آسیب پذیری کند موضوع اقتصاد است.

وی افزود: بحث اقتصاد جامعه و فرهنگ ما موضوع مهم و حساسی است که در صورت غفلت ممکن است آسیب ببیند؛ بر همین اساس چندین سال است که جهت گیری رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال بر شعار اقتصاد بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند و موضوع اقتصاد را تنها راه حل معمای مشکلات مملکت دانستند؛ سال جاری را هم با نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری فرمودند که در واقع نامگذاری سال جاری تفسیری از نامگذاری سال قبل است.

وی تولید را تفسیری از اقدام و اشتغال را تفسیری از عمل دانست و اظهار داشت: ما باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در سال جاری در قالب این شعار محقق کنیم.

آیت الله سلیمانی در ادامه با بیان اینکه دولت در سال قبل در راستای اقتصاد مقاومتی با برگزاری کارگروه‌های مختلف و پیگیری آنها زحمات بسیاری را متحمل شد و رهبر معظم انقلاب هم از انواع زحمات دولت تشکر کرده‌اند، تصریح کرد: دولت در سال گذشته نتوانست مشکل اشتغال، تورم و رکود را حل کند و تلاش دولت برای رفع مشکلات مفید نبود؛ بر همین اساس سال جاری این گونه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت کاری دولت آینده با توجه به شعار سال مسأله ایجاد اشتغال است، ابراز داشت: اشتغال با انجام زیر ساخت‌ها، تشویق بخش خصوصی، روان سازی کار، از بین بردن کارهای بروکراسی اداری انجام می‌شود و آنچه کمر کشور را می‌شکند بروکراسی اداری غلطی است که در جامعه وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهمترین سرمایه ما سرمایه انسانی است و در بین سرمایه های انسانی، جوانان حرف اول را می‌زنند اما امروز انبوهی از انرژی جوانان به هدر می‌رود.

وی افزود: انرژی جوانان مثل سیستم دولت است که چه بجا مصرف شود و چه بجا مصرف نشود، هزینه می‌شود و چه مشغول فعالیت باشد و چه مشغول فعالیت نباشد عمرش می گذرد اما اگر ما بستر استفاده بهینه از این انرژی را فراهم کنیم قطعا در توسعه و سازندگی کشور نقش کلیدی داریم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه امروزه دشمن انگیزه حمله نظامی به ملت ما را نمی‌تواند داشته باشد چون قدرت خود را در آن حد نمی بیند، بیان کرد: دشمن امروزه نمی‌تواند موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کند زیرا امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مانند آفتاب در جهان می‌درخشد.

وی اضافه کرد: بهترین دموکراسی، بهترین مردم سالاری و بهترین عدالت در ایران موجود است اما آنچه که می‌تواند کشورهای معاند ما را در این قصه زمین گیر کند بحث اقتصاد است؛ بر همین اساس از تحریم ها استفاده کرده اند، از این رو اگر بحث اقتصاد مقاومتی شکل پیدا کند یعنی ما توانسته ایم به طور مستقل برای اقتصاد کشور خود تصمیم‌گیری کنیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این مطلب که اقتصاد غربی برای هر کشوری که منظور شده به بدبختی آن منجر شده است، گفت: مفهوم اقصاد غربی وابستگی به تمدن غرب است و غربی‌ها می خواهند ما به کمک‌هایشان وابسته شویم و قطعا این وابستگی برای کشور سعادتمند نخواهد بود.

وی گفت: هر کشوری که می‌خواهد برای کشوری دیگر سرمایه‌گذاری کند باید فن و تکنیک را هم با خودش بیاورد اما کشورهای سرمایه گذار مثل آمریکا فقط می‌خواهند برای استعمار با کشورهای دیگر رابطه اقتصادی برقرار کنند؛ یعنی همیشه رابطه اقتصادی آنها با رابطه نظامی‌شان آمیخته بوده و وابستگی به دولت های غربی به ویژه آمریکا ذلت، خواری و بیچارگی است./831/302/ب2

ارسال نظرات