۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۰۲۹۴

برگزیدگان دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق معرفی شدند

با برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب و روحانیان سراسر کشور، برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره معرفی شدند.
اختتامیه اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب سراسر کشور پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسن محمودی دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق به ارائه آمار شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره بیش از 1800 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نسبت به دوره قبل رشد دو برابری داشته است.

وی افزود: 300 اثر در بخش ویژه این جشنواره با موضوع فرهنگ قرآن و ظهور و تجلی آن در زندگی مردم ارسال شد که در مجموع آثار ارسالی از سطح بسیار بالایی برخوردار بودند.

حجت الاسلام سید محمود مدنی ریاست جامعة الزهرا دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اهمیت هنر در تبلیغ دینی عنوان کرد: گسترش خداباوری، دین باوری و تبلیغ دینی باید با استفاده از ظرفیت و ظرف هنر باشد و طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شایسته ترین افراد در استفاده از قالب هنر و هنر متعهد هستند.

وی افزود: رویکرد حوزه علمیه به هنر بسیار ارزشمند و مبارک است و امیدواریم نسل کنونی و نسل های آینده شاهد به بار نشستن شجره طیبه هنر متعهد و انقلابی در حوزه علمیه باشند.

در ادامه محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به طلاب هنرمند تصریح کرد: باید دستگاه های متولی فرهنگی از نبوغ و خلاقیت طلاب هنرمند که در آثار آنها تبلور یافته است استفاده کنند و ساز وکاری تهیه شود تا اقتصاد هنر در حوزه دارای یک چرخه کامل شود.

وی افزود: زمینه بسیار مناسبی برای شکوفایی استعداد طلاب هنرمند فراهم شده و نیاز است تا از این ظرفیت برای پیشرفت هنر متعهد و انقلابی در حوزه های علمیه و جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان آخرین سخنران این همایش با اشاره به اقبال عمومی به هنر در جامعه ابراز کرد: گسترش فعالیت های هنری طلاب و اقبال حوزه به مقوله هنر نشان دهنده این است که حوزه آرام آرام به سمت استفاده از ظرفیت فوق العاده هنر در راستای انتقال مفاهیم و معانی بلند دین پیش می رود.

وی افزود: باید اقتصاد هنر مدیریت شود و ارتباط میان هنر و صنعت برقرار شود به طوریکه هنرمندان و خالقان آثار هنری به واسطه تکمیل حلقه های واسط بتوانند از اقتصاد هنر بهره مند شوند.

در بخش پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

در بخش ویژه این جشنواره جوایزی به برگزیدگان 5 رشته اهدا شد که در رشته طراحی سیدعلی موسوی قافله باشی، در رشته نقاشی فاطمه سادات رضا توفیق، در رشته معرق و منبت محمدحسین جلالوندی، در رشته گرافیک سیدهادی قادری و در رشته تصویرسازی نیز اکرم سادات میرتوانا حائز رتبه های برتر شدند.

در بخش مسابقه این جشنواره در رشته تذهیب و نگارگری: سیدمحمدحسین سیدکریمی، طاهره جیحون تبار و سمیه قاسمی حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در رشته نقاشی: اسماعیل علیمردانی، سیدعلی موسوی قافله باشی و فاطمه سادات میرباقری رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته معرق و منبت: مهدی محمدی مرام، کبری نیکبخت و حامد مفیدی فر اول تا سوم شدند و در رشته عکاسی: سیدجواد میرحسینی رتبه اول، محمد بی ریا طلبه پاکستانی رتبه دوم و بهنام احمدخانی رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته گرافیک: عباس طرفان، مریم سادات منصوری و حسن الماسی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رشته تصویرسازی خانم ایما ناصر از عربستان حائز رتبه اول شد و فاطمه سادات رضا توفیق و حفیظه مهدویان دوم و سوم شدند.

در رشته کاریکاتور نیز سیدحسین ذاکرزاده شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افتتاح شد و به مدت دو روز پذیرای علاقمندان هنرهای تجسمی است./872/پ202/ج

ارسال نظرات