۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۰۳۸۵
استاد حوزه علمیه قم:

انکار یک امام تمام ایمان مؤمن را باطل می کند

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان نمی تواند یک امام را قبول داشته و دیگر ائمه (ع) را رد کند، گفت: با انکار یک امام تمام ایمان مؤمن باطل شده و از بین می رود.
مقام امامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ربانی، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به مبطلات نماز و روزه گفت: اگر در نماز یکی از مبطلات نماز  ایجاد شود تمام نماز باطل است و در مورد روزه هم به همین شکل است یعنی اگر یکی از مبطلات روزه ایجاد شود تمام روزه باطل است.

وی افزود: در مورد اعتقاد به ائمه معصوم نیز وضع به همین شکل است و اگر کسی بخواهد اعتقاد به امامت داشته باشد واجب است به هر دوازه امام اعتقاد داشته باشد و انکار یک امام از سوی فرد مانند انکار همه ائمه معصوم(ع) است چون این بزرگواران مانند دانه های یک تسبیح هستند که به یکدیگر زنجیر شده اند و انکار یکی از آنها تمام ایمان یک مؤمن را از بین می برد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حسن اعتماد و اعتقاد به خداوند انسان را به هر چیز ارزشمندی می رساند و هر کس که بخواهد به چیزهای با ارزش و بالا مقام دست یابد باید این حسن اعتماد را داشته باشد.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: یکی از نشانه های ادب بندگی در پیشگاه خداوند پذیرش مقام ائمه و اهل بیت(ع) است و هرکس که به این ادب نرسد و به ثقلین متصل نشود نخواهد توانست خدا را بشناسد زیرا تنها راه دست یابی به شناخت خداوند اعتقاد و اعتماد به ثقلین و ائمه معصوم(ع) است.

وی افزود: نه تنها بر مسلمانان واجب است که امامت دوازده امام را بپذیرند بلکه هر امام نیز امامت امام معصوم قبل از خود را می پذیرفت و اگر این پذیرش نبود امام بعد بدون پذیرش امام قبل نمی توانست به مقام امامت برسد و باید دقت کرد که تمامی ائمه و انبیای الهی امامت امامت قبل و دوازده امام را قبول داشتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: این موضوع به معنای این نیست که یک امام از امام قبل از خود عصمت بیشتری داشت بلکه تمامی ائمه در عصمت یکسان هستند و رفتار متفاوت آنها ناشی از شرایط و اوضاع زمانه ای است که در آن زندگی می کردند.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: سبک زندگی و مدیریتی دوازده امام به ما نشان می دهد که در شرایط مختلف به چه شکل باید اوضاع زمانه و جامعه خود را مدیریت کرده و در مواجه با موضوعات مختلف به چه شکل برخورد و رفتار کینم./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات