۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۹۰۵۴۰
جبهه العمل اسلامی:

اسلام از برخی فتواها تبرئه می جوید

جبهه العمل اسلامی لبنان تأکید کرد که اسلام از برخی فتواهای شاذی که به کشتار مردم می انجامد، تبرئه می جوید.
جبهه العمل اسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه العمل اسلامی لبنان با صدور پیامی، انفجارهای تروریستی در کلیسای شهرهای اسکندریه و طنطای مصر را محکوم کرد و اظهار داشت: دستور دهندگان و مجریان این عملیات جنایتکارانه از قلب انسانی و وجدان و وحس ملی کاملا دور هستند و به هیچ دینی وابستگی ندارند.

این جبهه افزود: اسلام دین رحمت و مهربانی و تسامح و دعوت به سوی خدا بر اساس حکمت و موعظه حسنه است و در هیچ کدام از احکام فقه اسلامی شاهد چنین مساله ای نیستیم.

این جریان لبنانی تصریح کرد: متاسفانه فتواهای شاذ و بی پایه و اساسی به نام دین در جوامع اسلامی صادر می شوند که  اسلام از آن تبرئه می جوید. تروریسم حتی اگر پوشش دینی داشته باشد، از دین به دور است. 

العمل اسلامی ادامه داد: اسلام از قتل نفس به شدت نهی کرده و بر حرمت خون کسانی که در مساجد و کلیساها حضور یافته اند، تأکید دارد. 

این جبهه خاطرنشان ساخت که تمدن اسلامی به حمایت از کلیساها و سایر اماکن عبادت می پردازد و تمدنی رحمانی و انسانی است.

جنبش امت لبنان نیز که ریاست آن را شیخ عبدالله الجبری برعهده دارد، این جنایت را محکوم کرد و ادامه داد: این جنایت بزدلانه به معنای تجاوز به ساده ترین معانی و ارزش های انسانی و همچنین مبانی دین اسلام محسوب می شود. 

این جنبش تأکید کرد انفجار و قتل و تخریب در مصر، سوریه، یمن، لیبی، عراق و سایر کشورهای منطقه با هدف کاشت بذر فتنه و شکاف میان فرزندان یک وطن انجام می گیرد.

جنبش امت از شهروندان مصری خواست راه را بر روی فتنه گران که با چنین جنایت هایی درصدد ضربه زدن به وحدت ملی هستند، بسته و نسبت به خطر پروژه های صهیونیستی ـ آمریکایی ـ تکفیری علیه امت اسلامی برحذر باشند.

گفتنی است در دو انفجار تروریستی در کلیسای مار جرجیس شهر طنطا در شمال قاهره و همچنین انفجار کلیسای مرقسیه در شهر اسکندریه، 44 تن کشته و 100 شهروند مجروح شدند./980/ب901/د

ارسال نظرات