۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۶۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بیش از ۱۲۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی فاقد روحانی هستند

حجت الاسلام حسینی گفت: از ۱۳۶۰ روستای بالای هشتاد نفر جمعیت در استان تنها ۸۸ روستا دارای روحانی مستقر هستند.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که استان با کمبود شدید روحانی و مبلغ حوزوی مواجه است، اظهار داشت: سال گذشته تنها 88 روحانی مستقر در روستاهای استان فعالیت داشتند که امسال تلاش داریم این تعداد به 114 مبلغ برسد.

وی با بیان این‌که از 1360 روستای بالای هشتاد نفر جمعیت در استان تنها 88 روستا دارای روحانی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 1200 روستای استان فاقد روحانی مستقر هستند که باید فکری به حال آنها شود، این در حالی است که تنها 103 خانه عالم ساخته شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در استان داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از 7 هزار مسجد شهری و روستایی در استان وجود دارد، گفت: نیازمند عزم جدی متولیان حوزوی، تبلیغی و فرهنگی استان برای تأمین روحانی بومی برای مناطق مختلف استان هستیم، ضمن این‌که باید طرح‌های کاربردی برای بازگشت روحانیان به مناطق بومی خود پیاده شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و تبلیغی به ویژه استانداری بایستی حمایت ویژه از استقرار روحانیان در مناطق محروم، دورافتاده و روستایی داشته باشند، تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد روحانیان فعال در استان را نمی‌توانم ارایه دهم، اما باید گفت که میزان روحانیان فعال نسبت به جمعیت استان بسیار کم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سازمان بنا به وظایف ذاتی و قانونی خود در ترویج مبانی اخلاقی و فرهنگی منطبق با ارزش‌های اسلامی فعالیت دارد، اظهار داشت: امسال 100 مسجد به عنوان پایلوت در ترویج مبانی سبک زندگی اسلامی و قرآنی فعالیت خواهند کرد.

وی از فعالیت 65 کانون فرهنگی تبلیغی در مساجد استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها در گفتمان‌سازی موضوعاتی از قبیل انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ... فعالیت دارند، ضمن این‌که 630 مؤسسه و خانه قرآنی نیز با اهدافی از قبیل ترویج علوم و معارف قرآن و اهل بیت فعال هستند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که 5800 هیأت مذهبی مجوزدار و 6 هزار مداح دارای شناسنامه فعالیت در استان وجود دارد، افزود: امسال در تمامی کارخانه ها و کارگاه‌های بالای 100 کارگر انجمن اسلامی راه‌اندازی می شود، کانون مداحان و شورای هیأت‌های مذهبی نیز در 12 شعبه فعالیت خواهند کرد./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات