۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۹۰۶۸۸
با حضور رییس مجلس صورت گرفت؛

رونمايي از كتاب چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و سند راهبردي پنج ساله شهرداري

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم از انتشار و رونمايي از كتاب چشم‌انداز ۱۴۱۴ شهر و سند راهبردي پنج ساله شهرداري قم ۱۴۰۰ با حضور دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
لاریجانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن رنجبر با اشاره به آغاز روند تدوين برنامه‌ پنج ساله شهرداري قم از سال ۹۴ اظهار كرد: اين سند  بر اساس اصول علمي و با استفاده از توانمندترين مشاوران كشور، كارشناسان و متخصصان استان و با كسب نظر مراجع تقليد، علما، دانشگاهيان و نخبگان شهر قم تدوين شده است.

وي با تاكيد بر اينكه تدوين سند چشم‎‌انداز قم ۱۴۱۴ بر اساس اسناد بالادستي كشوري ، منطقه اي و استاني انجام شده است خاطرنشان كرد: در ۶ گزاره اصلي اين سند به ظرفيت‌هاي فرهنگي، معنوي، علمي، مذهبي، اجتماعي، معماري، هوشمند سازي شهر و... قم پرداخته شده است.

رنجبر تدوين برنامه قم ۱۴۰۰ به عنوان اولين برنامه ۵ ساله شهرداري قم جهت دستيابي به چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ در ۱۱ هدف، ۳۸ استراتژي و ۱۱۸ سياست اجرايي را مورد توجه قرار داد و افزود: ۵۰۰ طرح عملياتي و هزار و ۴۵ شاخص ارزيابي براي پايش ساليانه اجراء اين طرح‌ها در اين برنامه ديده شده است.

وي با تاكيد بر اينكه بودجه دو هزار و ۲۰۰ ميليارد توماني سالجاري شهرداري قم نيز براساس اين برنامه پنج ساله تدوين شده است، گفت: با استفاده از سيستم هوشمند بازخورد استراتژيك روند اجرايي شدن اين برنامه كنترل مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم با اشاره به انتشار كتاب چشم‌انداز ۱۴۱۴ شهر، سند راهبردي-عملياتي پنج ساله قم ۱۴۰۰ شهرداري، گفت: اين كتاب در ۸ فصل، ۶۷۶ صفحه با تيراژ ۵۰۰ جلد در قطع رحلي منتشر و با حضور دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي رونمايي گرديد.

وي با بيان اينكه اين سند قابليت بهره ­برداري به عنوان يك الگوي شاخص آموزشي در تدوين سند راهبردي ساير شهرداري­هاي كشور را دارد به ويژگي هاي اين سند اشاره نمود و خاطر نشان كرد: در اين سند رعايت اصول علمي در تدوين و ترتيب مطالب، توجه ويژه و تخصصي به مفاهيم و تعاريف ، ارائه روان شيوه­ ها و روش­هاي تدوين سند ،تحليل دقيق وضع موجود شهر و شهرداري قم،بهره ­گيري از تجارب ساير كلانشهرها و برخي از شهرهاي مهم جهان، تحليل دقيق منابع درآمدي شهرداري، ارائه جداول و نمودارهاي دقيق و گويا متناسب با سيستم هوشمند بازخورد استراتژيك جهت كنترل روند اجرايي برنامه ­ها شده است./872/د102/ی

ارسال نظرات