۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۹۰۷۱۳
آیت الله نعیم آبادی:

مصونیت جوانان در مقابل توطئه های دشمن از آثار اعتکاف است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تلاش دشمن در دوری نسل جوان از ارزش های اعتقادی و اسلامی، گفت: اعتکاف سبب خودسازی و افزایش معنویت نسل جوان می شود و آنها را در مقابل توطئه های فرهنگی دشمن مصون می سازد. 
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آداب اعتکاف، گفت: اخلاص از بزرگترین سرمایه‌ هایی است که می‌ توانیم در اعتکاف از آن استفاده کنیم و جزو بهترین اعمال است.

وی در ادامه با بیان اینکه در اعتکاف توفیق توبه به دست می‌آید، افزود:حضور در مراسم معنوی اعتکاف، سبب ترک گناه می‌ شود، اگر در اعتکاف حضور پیدا می‌ کنیم، باید حرمت مسجد را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به آثار اعتکاف، تصریح کرد: آثار اعتکاف هم دنیوی و هم اخروی است، آثار اخروی آن این است که سبب آمرزش گناهان می‌ شود و آثار دنیوی آن این است که نفس انسان را تقویت می‌ کند و در مقابل خواهش‌ های نفسانی ایستادگی می‌ کنیم.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه مراسم اعتکاف فرصت کم نظیری برای تقرب به درگاه الهی است و موجب تقویت باورهای دینی نسل جوان می شود، ابراز داشت: خداوند برای اعتکاف ارزش زیادی قایل است و به دو پیامبر بزرگ دستور داده است که زمینه را برای اعتکاف فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف یک نوع میهمانی است، گفت: شاید بتوان یکی از دلایل بنا نهادن کعبه را انجام عمل اعتکاف دانست، همانگونه که پیامبر در کنار کعبه به اعتکاف می‌ پرداخت.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تأکید بر تبیین فلسفه اعتکاف برای تمام انسان ها، تصریح کرد: ما باید بدانیم اسلام دین گوشه‌ گیری و پرهیز نیست بلکه دین حضور و در صحنه بودن است، بحث اعتکاف در اینجا مهم است، اینکه انسان چرا باید سه روز خودش را حبس کند و از آنجا حرکت نکند، به دلیل این است که دنیای مادی انسان را دچار غفلت می‌ کند و غفلت‌ زدگی از ویژگی‌ های ما آدمیان است.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با بیان اینکه اعتکاف اعتزال و گوشه گیری برای قوی شدن و حضور مجدد در زندگی اجتماعی است، گفت: اگر به سراغ ذکر خداوند نرویم، در باتلاق گرفتار می‌ شویم، خداوند برای اینکه انسان از پرتوی انوار الهی بهره‌ مند شود، اعتکاف را به عنوان یک امر مستحبی گذاشته است.

وی با بیان اینکه هر فردی به اندازه گنجایش و فهم خویش از مراسم معنوی اعتکاف بهره می‌ برد، گفت: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر اجرای با کیفیت مراسم معنوی اعتکاف تأکید دارند و خوشبختانه جوانان بیشترین آمار حضور در مراسم معنوی اعتکاف را به خود اختصاص می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین اضافه کرد: مشتری اصلی اعتکاف جوانان هستند و این موضوع اثرگذاری این مراسم معنوی را بیشتر می کند چرا که جوانان بیشتر در معرض حوادث سوء هستند و اعتکاف موجب زدودن زنگارهای دل از گناه می شود. 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: جای خوشحالی دارد که گرایش جوان ها و مردم ما نسبت به معنویات بیشتر می شود و حضورشان در مراسم های مذهبی از جمله اعتکاف، شب های احیاء و همچنین روزهایی مانند عاشورا و تاسوعا در ماه محرم، هر سال پر رنگ تر می شود. 

وی، طبیعت دنیا را غفلت کننده دانست و گفت: فرورفتن در خواب غفلت موجب کشته شدن قلب انسان می شود و اعتکاف از عوامل بیداری انسان ها و زدودن زنگارها از غفلت است . 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تلاش دشمن در دوری نسل جوان از ارزش های اعتقادی و اسلامی ادامه داد: اعتکاف باعث خود سازی و افزایش معنویت نسل جوان می شود و آنها را در مقابل توطئه های فرهنگی دشمن مصون می سازد. 

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: برای زنده نگه داشتن سنت اعتکاف شایسته است که این مراسم با حضور سخنرانان ماهر و همراه با برنامه‌ های پربار برگزار شود./851/302/ب2
ارسال نظرات