۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۹۰۸۱۰
شیخ ماهر حمود:

جنبش فتح پایان بحران در اردوگاه عین الحلوه را نمی خواهد

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نسبت به تاخیر جنبش فتح نسبت به پایان بحران امنیتی در اردوگاه عین الحلوه ابراز تاسف کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت وگو با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور درباره درگیری مسلحانه در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در صیدای لبنان و کشته شدن جمعی از شهروندان فلسطینی گفت: نقشه خطرناکی در حال اجراست که طی آن تلاش می شود تروریست ها به لبنان نفوذ کرده و ارتش نیز در اردوگاه عین الحلوه مشغول شود.

وی افزود: نیروی مشترک فلسطین باید در  اسرع وقت وارد عمل شوند. حالت ناامنی و عدم ثبات در اردوگاه سرانجام با فرار یا نابودی گروه بلال بدر پایان می یابد. این گروه در تلاش است تا حق بازگشت آوارگان فلسطینی از بین رود.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: مشکل در اردوگاه عین الحلوه از جایی شروع شد که نیروهای گروه بلال بدر به حضور نیروهای مشترک فلسطینی در منطقه بقعه در اردوگاه که این گروه بر آن تسلط دارد، اعتراض و به سوی نیروهای مشترک فلسطینی تیراندازی کردند. 

شیخ ماهر حمود با اشاره به اینکه منطقه بقعه به پناهگاه جنایتکاران مبدل شده بود، اظهار داشت: فروپاشی گروه بلال بدر و پایان ناامنی تنها به چند ساعت نیاز داشت اما جنبش فتح در قبال این مساله با تأخیر تصمیم گیری کرد و به همین دلیل نقشه تغییر یافت و شاهد جولان بلال بدر بودیم. شاید جنبش فتح اصلا نمی خواهد این بحران به پایان برسد.

وی تأکید کرد که عدم پایان بحران بلال بدر به معنای شکست نیروی مشترک فلسطین است و جنبش فتح باید به اختلافات داخلی پایان دهد.

گفتنی است در درگیری های مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه در لبنان که از چند روز گذشته آغاز شده است ده ها فلسطینی کشته و زخمی شده اند.

گروه بلال بدر از تشکیل «نیروی مشترک فلسطین» در اردوگاه به شدت ناراحت شده و پس از نزدیک شدن نیروهای مشترک به یکی از مناطق، اقدام به تیراندازی کردن به سمت این نیروها کردند.

اردوگاه عین الحلوه در صیدای لبنان مهمترین اردوگاه فلسطینیان به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات