۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۸۷۹
شیخ ماهر حمود:

آتش بس در اردوگاه عین الحلوه شکست خورده است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از سنگ اندازی برخی گروه ها در راه پایان بحران امنیتی در عین الحلوه به شدت انتقاد کرد.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در گفت وگو با یکی از شبکه های ماهواره ای با اشاره به اینکه اوضاع اردوگاه عین الحلوه از روز جمعه تاکنون هیچ تفاوتی نداشته است، گفت: توافقی که میان گروه های فلسطینی حاصل شده بود به دلیل مخالفت جنبش فتح ناکام ماند. همه گروه ها به توافق رسیده بودند اما این توافق تنها بر روی برگه باقی ماند و گروه های موجود در صحنه حاضر به اجرای آن نشده اند.

وی افزود: بلال بدر در وضع ضعیفی قرار دارد و نیروهای این مبلغ اسلامی نیز نمی توانند کار مهمی انجام دهند و وی توانایی تشکیل قدرت جدید را ندارد.

این عالم اهل تسنن آتش بس در اردوگاه عین الحلوه را شکست خورده خواند و تصریح کرد: نیروهای مشترک فلسطینی طبق توافق عمل نکرده و در نبرد با این گروه افراطی حضور نیافته و درگیری ها در اردوگاه همچنان ادامه دارد.

شیخ ماهر حمود اظهار داشت: برخی جوانان تلاش کردند که نتیجه این درگیری ها فرار بلال بدر باشد. این در صورتی است که نسبت به نیت آنان حسن ظن داشته باشیم اما اگر نقشه مخفی دیگری وجود داشته باشد مطمئنا به نتیجه نمی رسد چرا که برخی گروه ها توطئه ای علیه اردوگاه نهر البارد و یرموک تدارک دیده اند.

وی ادامه داد: مشکل در اردوگاه عین الحلوه این است که کوچه ها تنگ هستند و نیروهای بلال بدر بر ساختمان های مرتفع مسلط شده اند. ما درصدد بررسی اوضاع هستیم و انفجار وضع را در اردوگاه نمی خواهیم.

شیخ ماهر حمود تأکید کرد که اگر اسم سنگ اندازان در راه اجرای توافق با ذکر کنیم با سنگ اندازی های جدیدی روبرو خواهیم شد اما مطمئنا برخی جریان ها به اجرای توافقنامه پشت کرده و برخی دیگر نیز نابودی تروریسم را نمی خواهند.

گفتنی است حدود پانصد هزار فلسطینی در 12 اردوگاه در لبنان زندگی می کنند که عین الحلوه بزرگترین آنهاست.

این اردوگاه هرچند وقت یکبار شاهد درگیری های مختلف بویژه بین اعضای گروه فتح و گروه های افراطی تروریستی است.

دور جدید درگیری ها از جمعه شب به دنبال تشکیل مجموعه ای با عنوان «نیروی مشترک فلسطینی» متشکل از گروه های میانه روی فلسطینی(با محوریت گروه فتح) با هدف تامین امنیت اردوگاه عین الحلوه آغاز شد. گروه های افراطی تروریستی مخالف حضور این نیرو هستند.

طرف های درگیر بعضا از سلاح هایی چون آر.پی.جی علیه یکدیگر استفاده می کنند.

نیروی مشترک فلسطینی در جست و جوی بلال بدر است تا پس از دستگیری او را تحویل مقامات لبنان برای برخورد قضایی دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات