۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۹۰۹۴۱

برگزاری جشن میلاد امام علی در سفارت ایران در پاکستان

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع)، مراسم جشنی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برگزار شد.
مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با خجسته سالروز میلاد فرخنده مولی الموحدین حضرت علی (ع)، مراسم جشن باشکوهی با حضور جمع زیادی از شهروندان پاکستانی همراه با اعضای خانواده هایشان به همت و میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

کارکنان محلی سفارت و دیگر نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد از جمله میهمانان حاضر در این مراسم با شکوه بودند و از حضور در جشن میلاد مولای متقیان، شادمان و خوشحال بودند.

این برای نخستین بار است که سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی بن ابیطالب (ع)، جشن ویژه با حضور جمع زیادی از شهروندان پاکستان برگزار می کند.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمد گویی و عرض تبریک و تهنیت جشن میلاد بزرگ مرد اسلام، اشتراکات فراوان میان دو ملت ایران و پاکستان از جمله اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی را از جمله حلقه های اصلی پیوند دهنده دو ملت و دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان دانست.

هنردوست در سخنان کوتاهی گفت: کشورهای دیگر جهان با بررسی سود و منافع یکطرفه، اقدام به تعمیق تعاملات با کشورهای مختلف می کنند اما مناسبات ایران و پاکستان بر ریشه های عمیق و محکم دوستی، برادری و مشترکات تاریخی، دینی، فرهنگی و زبانی استوار است.

وی با بیان اینکه ایران و پاکستان همواره روابطی پویا داشته اند، گفت: توسعه روابط دو کشور برادر با سرعت خوبی همراه است و از همین روزهای آغازین سال جدید هجری شمسی و در آینده ای نزدیک، شاهد سفرهای متعدد مقام های عالی رتبه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: افزایش مراودات میان ایران و پاکستان در راستای منافع ملت های دو کشور قرار دارد.

در این مراسم تعدادی از کارکنان ایرانی و محلی سفارت جمهوری اسلامی ایران و برخی میهمانان پاکستانی به زبان های فارسی و اردو به اجرای مولودی خوانی در مدح مولا متقیان علی (ع) پرداختند.

حضور اعضای خانواده تمام میهمانان پاکستانی در این مراسم با شکوه، باعث شور و شعف مضاعف این جشن شد.

در پایان مراسم، همه میهمانان پاکستانی حاضر در مراسم قبل از صرف شام، عیدی خود را از هنردوست دریافت کردند./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات