۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۰۶۶
قاضی زاده هاشمی:

وعده دولت درباره بهبودی حوزه سیاست خارجه محقق نشد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به محقق نشدن وعده دولت در حوزه سیاست خارجه گفت: بر خلاف وعده های دولت شاهد حادتر شدن روابط با برخی همسایگان خود از جمله عربستان هستیم.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت نام گزاری سال 96 با عنوان « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال » که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد گفت: دشمنان برای ضربه زدن به کشورمان اقتصاد را هدف گرفته اند و هزینه های بسیار زیادی را در این راه صرف میکنند اگر چه ضرر های فراوانی برای شان داشته باشد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه هایی از این اقدامات افزود: دولت پاکستان تحت فشار آمریکا و عربستان سعودی اجازه عبور خط لوله برای صادرات گاز از کشورمان به چین را نداد و در موردی دیگر عربستان سعودی حاضر شد ضرری شش برابری را به خاطر ارزان شدن قیمت نفت متحمل شود اما در عوض جنگ نفتی را به همراه آمریکا بر علیه کشور ما به راه بیاندازد. جلوگیری از سرمایه گذاری های خارجی در کشور با همین منظور از سوی غرب در حال اجرا است.

وی در ادامه با بیان چرایی به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه کشورمان خاطر نشان کرد: رساندن ایران به نقطه درگیری با خود همانند همسایگان ثروتمند مان همچون عراق، هدف اجرای این جنگ اقتصادی است. خنثی سازی و مقابله با این تهدید و جنگ بزرگ تنها از طریق به کار گیری همت و ظرفیت های اقتصادی قوی است تا بتوانیم گام به گام به رشدی مستحکم و آسیب ناپذیر دست یابیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان نقاط مثبت و ضعف دولت فعلی افزود: عملکرد دولت در بخش کشاورزی و بهداشت خوب بوده است اما وعده دولت در بهبود حوزه سیاست خارجه محقق نشد. بلکه امروزه شاهد حادتر شدن روابط با برخی همسایگان خود از جمله عربستان هستیم./933/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات