۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۱۰۸۸
حجت الاسلام لرستانی:

بصیرت و شناخت دشمنان رمز موفقیت کشور است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه چگنی با اشاره به تلاش دشمن در عرصه های گوناگون برای ضربه زدن به کشور، گفت: بصیرت افزایی و شناخت دشمنان رمز موفقیت کشور و ناکامی دشمنان است.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، صبح امروز در جمع پایوران در حسینیه امام خامنه ای با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) به ویژگیهای این حضرت پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) در دوران عمر با برکت خویش مشکلات و رنجهای زیادی را متحمل شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) حوادث تلخی چون اسارت را تحمل کرد، افزود: این سختیها از او فردی صبور و بردبار ساخته بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه چگنی محدثه، عالمه و فهیمه را از القاب حضرت زینب(س) عنوان و خاطرنشان کرد: او زنی عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود، نسب نبوی، تربیت علوی و لطف خداوندی از او فردی با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود به گونه ای که او را عقیله بنی هاشم می گفتند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با پسرعموی خویش عبدالله بن جعفر ازدواج کرد و ثمره این ازدواج فرزندانی بود که دو تن از آنها به نامهای محمد و عون در کربلا در رکاب ابا عبدالله الحسین(ع) شربت شهادت نوشیدند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه حضرت زینب(ع) به خوبی از قرآن آموخته بود که هدف از آفرینش و خلقت انسان رسیدن به قله کمال بندگی است، افزود: او عبادتها و نماز شبهای پدر و مادر را از نزدیک دیده بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در کربلا شاهد بود که امام حسین(ع) در شب عاشورا به حضرت عباس(ع) فرمود به سوی آنان بازگرد و این شب را تا فردا مهلت بگیر تا بتوانم امشب را به نماز، دعا و استغفار در پیشگاه خدا مشغول شویم، خدا می داند که من از نماز، قرائت قران، زیاد دعا کردن و استغفار را دوست دارم، خاطرنشان کرد: در این جملات صحبت از ادای تکلیف نیست بلکه سخن از عشق به عبادت و نماز است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه چگنی با بیان اینکه پاکدامنی برازنده ترین زینت زنان و گرانقیمت ترین گوهر برای آنان است، یادآور شد: زینب(س) درس عفت را به خوبی در مکتب پدر آموخت، آنجا که فرمود مجاهد شهید در راه خدا اجرش بیشتر از کسی نیست که قدرت انجام گناه را دارد ولی از آن دوری می کند.

وی از صفات انسانهای کامل صبر و بردباری در فراز و نشیبهای روزگار و تلخی های دوران است، افزود: حضرت زینب(س) در رابطه با واقعه کربلا صبر و بردباری پیشه کرد.

حجت الاسلام لرستانی بیان داشت: حضرت زینب(س) مراقبت کننده از امام زین العابدین(ع) و سرپرست کاروان اسیران اهل بیت(ع) بود و پس از عاشورا و در سفر اسارت در کوفه و دمشق خطابه های آتشینی ایراد کرد و رمز بقای حماسه کربلا و بیداری مردم گشت، پس از بازگشت به مدینه نیز در مجالس ذکری که برای شهدای کربلا داشت به سخنوری و افشاگری می پرداخت.

وی با بیان اینکه زینب(س) در تمامی ابعاد فردی ولایتمدار بود، در معرفی و شناساندن ولایت و فداکاری در راه آن سرآمد بود، خاطرنشان کرد: ما باید رفتار و کردار حضرت زینب(س) را در تمام ابعاد زندگی به ویژه در بحث اطاعت از ولی فقیه زمانه الگو قرار دهیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه چگنی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به جایگاه ولی فقیه واقف هستند که چه نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد و تمام تلاش آنها دور کردن مردم از مباحث دینی و ولی فقیه است، عنوان داشت: وظیفه ما بصیرت داشتن، شناخت دشمنان اسلام و تبعیت داشتن از ولی فقیه است که این امر رمز موفقیت و سربلندی کشور است./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات