۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۹۱۱۶۸
وزیر کشور:

آثار اجرای اقتصاد مقاومتی باید در طبقات مختلف مردم دیده شود

وزیر کشور با بیان اینکه مدل اقتصاد مقاومتی مدل علمی و کارشناسانه است، گفت: آثار اجرای اقتصاد مقاومتی باید در طبقات مختلف مردم دیده و معیشت آنها را ارتقا دهد.
وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در شادگان گفت: نامگذاری پیاپی شعار سال ها از سوی مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت تأمین معیشت و اقتصاد مردم و ضرورت رضایت مندی و اشتغال است.

وزیر کشور افزود: مدل اقتصاد مقاومتی مدل علمی و کارشناسانه است. اگر مردم به این نتیجه برسند که نظام قادر نیست مشکل بیکاری را حل کند موجب نارضایتی و سپس موجب فاصله میان مردم و دولت می شود. 

این مقام مسؤول به موضوع عدم توازن و تعادل اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه ای از ثروت و سرمایه در کلانشهرها و ضعف اقتصادی را در مناطق مرزی می بینید. اقتصاد مقاومتی موجب تعادل و توازن در کشور می شود.

رحمانی فضلی وجود آسیب های اجتماعی را معلول حاشیه نشینی و فقر دانست و عنوان داشت: نباید به بحث اقتصاد مقاومتی ساده انگارانه نگاه کرد. باید اجرای سیاست های کلی تعیین شده از سوی رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد. مردم را باید در اقتصاد مقاومتی به شکل واقعی مشارکت داد. مردم باید در حوزه های مدیریت مصرف، فناوری، سرمایه، تولید و مدیریت در اقتصاد مقاومتی مشارکت داده شوند. 

وی اظهار داشت: طبق نظر رهبری اقتصاد مقاومتی باید درون زا و برون زا باشد. باید به همه ظرفیت های دنیا و بازار صادرات توجه کنیم. واردات باید کنترل شود. 

وزیر کشور ادامه داد: آثار اجرای اقتصاد مقاومتی باید در طبقات مختلف مردم دیده و معیشت آنها را ارتقا دهد و به استانداردهای زندگی نزدیک کند. اقتصاد مقاومتی باید در لبه علم و فناوری حرکت کند تا در ارتقای کیفیت اقتصادی عقب نمانیم و زنجیره تولید را تکمیل کنیم.

این مقام مسؤول افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته گام های مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته است و تورم ۵۱ درصدی را به تورم تک رقمی رسانده و ثبات اقتصادی را حاکم کرده است.

رحمانی فضلی به نوسانات ارز و طلا در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تولید نفت دوبرابر و افزایش صادرات نفتی رشد فزاینده اي داشته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه اقتصادمقاومتی در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است، گفت: 138 موضوع در اختیار از این قراگاه به استانداران تفویض شده است.

وزير كشور تصريح كرد: حلقه های متصل به هم اقتصاد مقاومتی استان های کشور است. دیگر نمی توان با اتکا به درآمد نفت کشور را اداره کرد و باید با استفاده از شرایط جدید در حوزه اقتصاد برنامه های مدون را طراحی و اجرا کنیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: مديران به گروه هاي مشاوره قوي نياز دارند و اين حُسن محسوب مي شود مدير توانا مديري است كه از تجربيات ديگران استفاده مي كند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در بسياري از استان ها مانند تبريز و كرمان دفترچه هاي پروژه هاي اقتصاديشان آماده شده و مجوز آن را هم گرفتند، خاطرنشان کرد: چنین امری در خوزستان بايد همين اتفاق افتد، به مردم مي گويید سرمايه گزاري كند ولي او نمي داند چه کند؟ ما به عنوان دولت بايد پيشرو باشيم. مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی باید متناسب با ظرفیت های هر استان و شهری تدوین  شود. روند صدور مجوزهای لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی باید با ایجاد پنجره واحد تسهیل شود./101/9456/ب1

ارسال نظرات