۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۹۱۱۸۷
حجت الاسلام حائری زاده:

انقلابی گری و دین باوری از شاخصه‌های مهم در انتخاب فرد اصلح باشد

استاد حوزه علمیه گفت: دین باوری و انقلابی گری نکاتی است که در انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری‎زاده استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، امروز در مراسم هفتگی هیات رزمندگان غرب تهران که در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در طلیعه ماه رجب از درگاه الهی شب زنده‌داری، روزه داری، حفظ زبان و کنترل چشم را مسالت می‌کردند.

وی در تبیین تجمل گرایی، بیان داشت: تجمل گرایی به دونوع مثبت و منفی تقسیم می‌شود که تجمل مثبت در راستای رفع نیاز بشر و وجودش امری ضروری است اما تجمل گرایی منفی که سراسر ضرر و اسراف است منشأ هرگونه فقر و تنگدستی در جامعه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه سال گذشته شعار سال بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود اما متاسفانه شاهد ورود کالاهای لوکسی که مشابه داخلی داشت بودیم، ابراز کرد: تجمل گرایی گاهی ارزشها را به ضد ارزش تبدیل می‌کند امروز در زندگی مردم این امر بسیار مشهود است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در آیات الهی فرعون و قارون نماد تجمل گرایی معرفی می‌شوند هدف آنان از تجمل گرایی گمراه ساختن مردم بود، تجمل گرایی معنویت را در جامعه کاهش و باعث گم شدن هدف می‌شود امروز نیز دشمن با شبهه افکنی‌هایی که انجام می‌دهد خواستار منحرف ساختن مردم از مسیر الهی است.

وی عدم آرامش و امنیت در خانواده‌ها را ناشی از تجمل گرایی آنان دانست و گفت: ازدواج آسان پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند اما تجمل گرایی سبب افزایش چشم و هم چشمی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام حائری زاده غرور، تکبر، فراموشی قیامت، دروغ و آثار نامطلوب فرهنگی را از نتایج تجمل گرایی بیان کرد و اظهار داشت: تجمل گرایی عواقبی بس خطرناک دارد که باید از آن به جد پرهیز شود.

این استاد حوزه علمیه قم درباره انتخابات، تصریح کرد: حضرت آقا در فرمایشاتی که در حرم رضوی داشتند نکات قابل توجهی در زمینه مدیریتی کلان بیان فرمودند که نخست تدین و دین باوری یک مدیر بود که متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی از مدیران تا به حال فرصت نکرده‌اند به نماز خانه مجموعه خود بروند و اقامه نماز کنند، متاسفانه امروز برخی منکرات نتیجه رفتارهای نامناسب مسؤولان است که در جامعه رواج یافته است.

وی افزود: حضرت آقا به انقلابی بودن یک مدیر خوب تاکید فراوان داشتند، انقلابی بودن یعنی اینکه مدیر و مسؤول به مبانی انقلاب و اهداف عالی آن پایبند و معتقد باشد و دیگر کار آمد بودن مدیر بسیار حائز اهمیت است بنابراین در انتخابات آتی باید به این امور توجه ویژه شود و فردی را انتخاب کرد که در مسیر حق فردی مقاوم و محکم باشد چرا که اگر منفعل باشد به طور قطع در برابر خواسته‌های دشمن کوتاه خواهد آمد.

حجت الاسلام حائری زاده اضافه کرد: امروز آمریکا این گونه بیان می‌کند که ما همه کارهای خود را به بعد از انتخابات ایران موکول کرده‌ایم و این نشان از انفعال آنان است بنابراین ضرورت دارد که ما در برابر آنان مقاوم باشیم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: فرد منتخب باید حامی مستضعفان و در مصرف بیت المال سخت گیر باشد چرا که انقلاب از آن مستضعفان است./202/813/ب1

ارسال نظرات