۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۹۱۳۲۰

انتقاد امام جمعه ارومیه از ضعف قانونی در ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با انتفاد از خلأ قانونی در ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: نامزدی در انتخابات نباید موجب به بازی گرفتن نظام از سوی دشمنان و بدخواهان شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در ایام ثبت‌نام از داوطبین ریاست جمهوری، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید قوانین مربوط به ثبت‌نام در انتخابات را اصلاح کنند، چرا باید کودکی که راه رفتن بلد نیست تا نوجوان و پیر در انتخابات نامزد شود و نظام را به سخره بگیرند.

وی تصریح کرد: آزادی همه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نشان از دموکراسی و آزادگی در کشور است اما نباید این امر موجب به بازی گرفتن نظام و مسخره آن از سوی دشمنان و بدخواهان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی مردم را به انتخاب کاندیداها بر اساس معیارهای دینی توصیه کرد و افزود: افردای را انتخاب کنید که همان معیارهای دینی که به زبان امام خمینی(ره) و مقام رهبری جاری شده است، را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه از مردم خواست اسم نامزدهایی را که از پول بیت‌المال برای تبلیغات استفاده می‌کنند به مسؤولان گزارش دهند تا با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی افرادی را که به صورت نامتعارف در انتخابات خرج می‌کنند، برای انتخاب شایسته نخواند و عنوان کرد: اینگونه افراد که تبلیغات نامتعارف دارند حتما اشکالی در کار خود دارند و یا با کسی زد و بندی دارند و مردم باید با رأی ندادن به آنان ثابت کنند که افرادی که بیشتر خرج می‌کنند رأی نمی‌آورند و اگر جلوی آنان گرفته نشود به تدریج وضعیت بدتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به ماجرای حمله آمریکا به سوریه به بهانه واهی و با دستور ترامپ اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ و همتایانش که به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کردند زمانی که تکفیری‌ها با سلاح شیمیایی مردم را به خاک و خون می‌کشیدند، کجا بودند؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند با حمله به سوریه به ایران ضرب و شتم نشان دهند، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایران مانند سایر کشورها نیست و اگر به ایران حمله شود در ظرف مدت ۱۰ دقیقه اسرائیل نابود خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ۲۶ فروردین سالروز تشکیل  بنیاد مسکن مستضعفان در سال ۵۸ از سوی امام خمینی(ره)، گفت: طبق این فرمان هر خانواده ایرانی حق دارد از یک مسکن مناسب برخوردار باشد و دولت جمهوری اسلامی موظف است زمینه تهیه مسکن برای افراد نیازمند را فراهم بکنند و نباید در کشور اسلامی فردی بدون مسکن زندگی کند.

وی به برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی که صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد اشاره و ابراز کرد: در این آزمون ۸۵۰ نفر داوطلب شرکت کردند و توصیه می‌کنم، مؤمنان باید فرزندان هوشمند و بافراست خویش  را برای یادگیری علوم دینی به حوزه‌های علمیه بفرستند و با حمایت مالی و معنوی حوزه‌ها را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: والدینی که فرزندان خود را در راه دین و برای خدمت به آنان تربیت می‌کنند در قیامت در کنار فرزندانشان مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند و پاداش الهی دریافت خواهند کرد.

نمایند ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: شجاعت و غیرت ارتش در جنگ تحمیلی نشان داد ارتش، یک ارتش الهی است و رژه ارتش از جلوی قرآن و ولی‌فقیه در کشور به عنوان نماینده دین و امام زمان(عج) مایه افتخار است./936/201/ب2

ارسال نظرات