۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۹۱۳۵۱
آیت الله شاهچراغی:

حضور مردم در صحنه‌های مختلف از بزرگترین سرمایه‌های کشور و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حضور مردم در صحنه‌های مختلف و حساس از جمله انتخابات‌ها را از بزرگترین سرمایه‌های کشور و انقلاب در کنار نعمت ولایت و البته عنایات خداوند متعال عنوان کرد.
آیت الله شاهچراغی آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر جمعه در مجمع علما و روحانیان شاهرود که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و دفتر امام‌جمعه شاهرود برگزار شد، ضمن بیان مسائلی درباره انقلاب و رسالت روحانیون در حفظ آن، تأکید کرد: یک کارشناس سیاسی و دینی ۳۸ سال انقلاب اسلامی را بررسی کرده به این نتیجه رسیده است که از اول انقلاب تاکنون ۱۸فتنه بزرگ و کوچک در کشور رخ‌داده است اما امروز شاهد هستیم که نظام مقدس ما با طراوت و بدون هیچ مشکلی سرپا ایستاده است.

وی افزود: اگر امروز پاسخ این سؤال را بدانیم که چرا انقلاب ما باوجوداین فتنه‌ها هنوز شاداب و مقاوم می‌ایستد می‌توانیم به تداوم انقلاب کمک کنیم لیکن باید عوامل حرکت انقلاب را شناخت و آن‌ها را تقویت کرد.

روحانیان فضاهای فرهنگی را در کشور ترویج کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه سه رکن اصلی درحرکت انقلاب اسلامی باعث شده تا نظام در برابر مشکلات خم به ابروان خود نیاورد، گفت: نخستین این مسائل دست خداست که بر سر این مملکت قرار دارد و این دست به‌واسطه وجود فضاهای معنوی در کشور وجود دارد.

آیت‌الله شاهچراغی بیان داشت: فضاهای معنوی امروز جامعه، انقلاب اسلامی ما را سرپا نگه‌داشته است که اعتکاف یکی از نمونه‌های بارز آن است و امروز شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن با حضور اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تا وقتی فضاهای معنوی در کشور حاکم است دست خدا از مملکت دور نمی‌شود، افزود: امروز روحانیان، علما، فضلا و طلاب باید این فضاهای فرهنگی را در کشور حفظ، نگهداری و ترویج کنند تا بتوانیم دست خدای متعال را بر کشورمان نگهداریم و همچنان آن را احساس کنیم.

جامعه نیازمند معنویت است

امام‌جمعه سمنان همچنین بابیان اینکه یکی دیگر از این فضاهای معنوی نماز جمعه است، تصریح کرد: از امام راحل(ره) نقل است که می‌فرمایند «اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشت، نماز جمعه برای تمام دستاوردهای آن بس بود» و این اهمیت نماز جمعه است لیکن به مردم و به‌خصوص روحانیان توصیه می‌کنیم تا در نماز جمعه شرکت کرده و آن را عزیز بدارند.

آیت‌الله شاهچراغی بیان داشت: دومین ویژگی که انقلاب را سرپا نگه‌داشته، دست ولایت است که بر سر ما قرار دارد، امروز ولایت ائمه معصومین (ع) و ولایت‌فقیه عادل و باتقوا موضوعی است که این کشور از نعمتش بهره‌منداست و باید از این بابت خدا را شاکر بود، لیکن روحانیان و علما باید در ترویج این فریضه الهی کوشش کنند، باید تأکید روحانیان پشتیبانی از ولایت باشند که ازاین‌جهت خوشبختانه استان سمنان، جایگاه ممتازی در کشور دارد.

وی افزود: سومین ویژگی نظام اسلامی ما امروز حضور مردمی درصحنه‌های مختلف است که این امر نیز به تلاش و کوشش مسئولان و به‌خصوص روحانیان دارد امروز طلاب، علما و فضلای ما باید مردم را به حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دعوت کنند که نمونه بارز آن انتخابات ۲۹اردیبهشت‌ماه است که همه باید بیایند و در آن نقش‌آفرینی کنند.

روحانیان خیرالناس هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با انتقاد از شیوه نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: امروز حتی برخی فتنه گران نیز به میدان ثبت‌نام آمده‌اند و این رسالت روحانیان است که مردم را نسبت به این مسائل آگاه کنند همچنین از مسئولان می‌خواهیم تا در سازوکار ثبت‌نام‌ها تجدیدنظر کنند.

آیت‌الله شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیان خیرالناس هستند، خیرالناس کسانی به شمار می‌آیند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، امروز مسئولان از فرمانداران، بخشداران، روسای ادارات و ... به مردم خدمت می‌کنند، اما روحانیون جوانی خود را برای درس و وعظ و خدمت به مردم می‌گذارند و در ازای آن ناچیزترین مبالغ را دریافت می‌کنند لیکن می‌توان گفت کسی نیست که مانند روحانیان به‌صورت رایگان و برای رضای خدا زندگی‌اش را در طبق اخلاص بگذارد پس باید روحانیان را خیرالناس خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سه مقوله دیگر به‌مثابه راه سعادت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سه چیز برای ما بسیار مهم است که باید برای روحانیان نیز مهم باشد، نخست وحدت جامعه اسلامی است، لیکن روحانیان باید بین مردم وحدت ایجاد کنند تا بتوانیم از پس توطئه‌های دشمنان برآییم، سپس رضایتمندی مردم است و دیگری ولایت‌فقیه.

مردم باید از مسئولان راضی باشند

امام‌جمعه سمنان گفت: نکته حائز اهمیت آن است که مردم باید از نظام و مسئولان راضی و دلگرم باشند و روحانیان باید در این راه بکوشند تا رضایتمندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شود، امروز ملت ما نباید از انقلاب دلسرد باشند و این‌یکی از رسالت‌های روحانیان است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان داشت: امروز بهترین زمان است که بگوییم کشور ما به وحدت تحت لوای ولایت‌فقیه نیازمند است چراکه توطئه دشمنان به‌خصوص در برهه‌های حساس جامعه می‌تواند دردسرساز باشد و این رسالت دیگری است که بر عهده روحانیان قرار دارد.

وی آخرین رسالتی که بر گردن روحانیان قرار دارد را حمایت از ولایت‌فقیه ذکر کرد و افزود: امروز روحانیان نباید گامی از ولایت‌فقیه جلوتر و گامی عقب‌تر باشند بلکه باید همراه با ولی‌فقیه زمان راه آمده و به منویات ایشان تن دهند./977/102/ب2

ارسال نظرات