۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۳۶۴
شیخ ماهر حمود:

اسلام از سوی برخی مسلمانان مخدوش می‎شود

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از مخدوش کردن اسلام از سوی برخی مسلمانان ابراز تأسف کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان با محکومیت انفجارهای تروریستی در دو کلیسای شهرهای طنطا و اسکندریه مصر گفت: مسلمان باید در عقیده خود ثابت باشد و در اعتقادات با کسی معامله نکند. ما اطمینان داریم که حضرت عیسی(ع) هیچگاه بازداشت و صلیب و کشته نشد بلکه از سوی خداوند به سوی آسمان ها رفت.

وی افزود: احترام به همسایه مسیحی و یهودی و غیرمسلمان و احترام به همزیستی مشترک و انصاف در حق شریکان وطن و توجه به حقوق بشر از عقاید مسلمانان و شیوه انبیا و صحابه و اهل بیت(ع) و علمای بزرگ اسلامی به شمار می آید.

این عالم اهل تسنن با اشاره به احترام به دیگران و ثبات در عقیده تصریح کرد: احترام و تقدیر حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) در قرآن کریم از مواضع افتخار فرهنگیان و آگاهان همه طوایف و مذاهب محسوب می شود. برخی از معجزه های حضرت عیسی نظیر سخن گفتن در هنگام تولد و زنده کردن مردگان در قرآن کریم بیش از انجیل آمده است.

شیخ ماهر حمود بر لزوم توجه به این احترام و تقدیر در روابط مسلمانان و مسیحیان تأکید کرد و اظهار داشت: مشکل نزد مسلمانانی است که با رفتار و اخلاق و اقدامات خود به مخدوش کردن چهره اسلام می پردازند. 

وی درباره برقراری آتش در اردوگاه عین الحلوه گفت: هیچ تندرویی نمی تواند قدرت خود را تجدید کرده و در اردوگاه ناامنی به وجود آورد. افزایش قدرت تندروها به دلیل عدم مجازات آنان نسبت به جنایت های گذشته صورت گرفت. عاملان بسیاری از ترورها و جنایت ها مشخص بوده اما به دلایل مختلف نظیر رقابت حزبی و اختلاف میان مسؤولان مورد محاکمه قرار نگرفتند.

رییس اتحادیه علمای مقاومت از نقش جنبش فتح در پایان بحران بدون گزینه نظامی تقدیر کرد و ادامه داد: جنبش فتح نقش مادر را برای گروه های مقاومت برعهده دارد و اگر انتقادی از این حزب داریم با هدف اصلاح انجام می گیرد و گرنه هیچ اختلافی با این جنبش نداریم.

شیخ ماهر حمود همه گروه های فلسطینی و لبنانی را به وحدت فراخواند و خاطرنشان ساخت: همگان باید نسبت به توطئه مستمر تخریب سوریه و عراق و لیبی و برخی مناطق برحذر باشیم. اردوگاه های فلسطینیان نیز در معرض تخریب قرار دارند تا بدینوسیله حق بازگشت آوارگان فلسطینی از بین رفته و مواضع رژیم صهیونیستی حفظ شود./980/ب901/د

 

ارسال نظرات