۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۳۶۶

عضو ارشد حزب الله تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات تأکید کرد.
حجت الاسلام علی دعموش نایب رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه بئر العبد گفت: فساد در همه ارگان ها و موسسات دولتی لبنان نفوذ کرده و سرقت و رشوه و هدر رفتن اموال عمومی به نشانه های نظام لبنان مبدل شده است و متاسفانه هیچ کس بر این مساله نظارت نمی کند.

وی افزود: برخی نمایندگان در جلسه های پارلمان، گزارش ترسناکی از هدر رفتن اموال عمومی و پروژه های مالی بیهوده در دولت قرائت کردند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: اگر افراد و جریان های مسؤولیت پذیر بر اموال عمومی نظارت داشتند، با اموال هدر رفته و رشوه و سرقت ها می توانستیم هزینه های افزایش حقوق را تأمین کرده و نیازی به افزایش مالیات از جیب شهروندان فقیر و محروم نبود.

حجت الاسلام دعموش با اشاره به اینکه هر وزیر و کارمندی در لبنان به حمایت از حزب و طایفه خود می پردازد، خاطرنشان ساخت: نظارت و پیگیری جدی می تواند از فساد جلوگیری کرده و فاسدان را خائن جلوه دهد. قانون جدید انتخابات که عادلانه بوده و انصاف را در حق ملت در نظر می گیرد، سبب دور شدن فساد می شود.

وی بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت تأکید کرد و ادامه داد: زمانی برای جدل و وقت کُشی جهت تصویب این قانون وجود ندارد و باید این قانون که نمایندگان واقعی ملت را به پارلمان سوق می دهد، به تصویب برسد./980/ب901/د

 

ارسال نظرات