۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۴۱۹
در نشست خبری با وزیر خارجه قطر؛

بحران های خاورمیانه به راه حل مسالمت آمیز نیاز دارد

وزیر خارجه روسیه گفت همه بحران های خاورمیانه به راه حل های مسالمت آمیز نیاز دارد.
لاوروف

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای قطری اش در مسکو گفت: طرح هایی برای افزایش سرمایه گذاری مشترک از جمله در بخش انرژی داریم. درباره میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال سال 2018 در روسیه و 2022 در قطر با یکدیگر همکاری می کنیم. 

لاوروف افزود:همه بحران های خاورمیانه به راه حل های مسالمت آمیز نیاز دارد. گفتگوهای مستمری بین دو کشور درباره بعضی از مسایل از جمله بحران سوریه وجود دارد. ما درباره لزوم تسریع در حل سیاسی بحران سوریه توافق کردیم.

 با روسیه درباره حفظ تمامیت ارضی سوریه توافق نظر داریم

 محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر نیز در نشست مشترک خبری با سرگئی لاوروف همتای روسی اش در مسکو گفت: درباره همکاری روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و نیز مسایل منطقه ای و در راس آنها سوریه گفتگو کردیم. پیشرفت زیادی در روابط بین قطر و روسیه به دست آمده است. با طرف روسی درباره لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و پایان دادن به بحران انسانی در این کشور توافق نظر داریم. 

وی افزود: از گفتگوهای آستانه برای کمک به مذاکرات ژنو درباره سوریه حمایت می کنیم. بحران سوریه باید بر اساس چارچوب های بین المللی حل و فصل شود. درباره لزوم تحقیق مستقل درباره حادثه خان شیخون توافق کردیم و بر مجازات عاملان حمله شیمیایی تاکید داریم. 
وی خاطر نشان کرد: بر لزوم حفظ تمامیت ارضی لیبی و حل بحران این کشور بر اساس توافقنامه سیاسی الصخیرات تاکید کردیم./۹۱۶/ ۱۰۲/ع

ارسال نظرات