۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۹۱۴۸۳
امام جمعه محمود ‌آباد:

حضور حداکثری در انتخابات نظام را در برابر هجمه های دشمنان بیمه می کند

امام جمعه محمود آباد با بیان این که با بیان این که حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی موجب تقویت جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی خواهد شد، گفت: حضور حداکثری همواره انقلاب و نظام اسلامی را در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بیمه کرده است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان با اشاره به ثبت نام گسترده افراد مختلف در انتخابات ریاست جمهوری، این هجم افراد غیر متخصص و بدون پشینه مشخص را نشان دهنده خلأ موجود در قوانین انتخابات کشور دانست و گفت: مسؤولان کشور به ویژه دولت و مجلس باید هر چه سریعتر فکری به حال این خلأ انتخاباتی بکنند.

وی با بیان این که متأسفانه سازوکارهای قانونی برای حضور افراد در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری کافی نیست، افزود: باید سازوکارجدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفت تا شاهد این گونه هجم حضور افراد در زمان ثبت نام نباشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ریاست جمهوری در کشورمان از جایگاه مهمی برخوردار است و می توان گفت دومین جایگاه در کشور را تشکیل می دهد، تصریح کرد: باید افرادی در این صحنه حاضر شوند دارای سابقه مدیریتی بالا و دیگر شاخص های لازم باشند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که متأسفانه ضعف قانونی موجب حضور افراد غیر قابل موجه در روزهای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم این که در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری نیز با همین مشکل مواجه بودیم اقدام مناسبی در این خصوص صورت نگرفت.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که فردی که می خواهد در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند باید ملاک ها و شاخص های لازم در این خصوص را دارا باشد، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم ریاست جمهوری نیاز به ساز و کار قانونی برای حضور افراد صاحب صلاحیت باشد که متأسفانه در هر چهار سال آقایان به فکر می‌افتند، اما بعد از انتخابات فراموش می‌کنند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که برای انتخابات مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا قانون ساز و کار مشخصی برای ورود افراد تعیین کرده است، بیان داشت: برای جایگاه مهمی همچون ریاست جمهوری متأسفانه فکری نمی‌شود و این روند فعلی جزء  تخریب چهره انتخابات در کشور و  نظام در این مسأله خدشه دار می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که افرادی باید در عرصه رقابت های انتخاباتی حضور پیدا کنند که دارای سابقه روشن، تعهد و تخصص های مورد نیاز این بخش باشند، تصریح کرد: با نگاهی به ثبت نام کنندگان چند روز اخیر ریاست جمهوری در خواهیم یافت که بیش از 90 درصد ثبت نام کنندگان هیچ گونه تخصص و رزومه مدیریتی مشخصی ندارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که این گونه حضور افراد غیر متخصص در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان زی ربط یک قانون مدون و مشخصی برای این مسأله تدوین و تصویب می کردند شاهد این هجم انبوه حضور نبودیم.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به آمار بیش از هزار نفری ثبت نام شده ها تا امروز در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: این حضور گسترده و بی اساس هزینه های مالی و زمانی بسیاری را به کشورمان تحمیل خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انتخابات در کشورمان نماد دموکراسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است، تصریح کرد: خوشبختانه در 38 سال اخیر شاهد برگزاری هر ساله یک انتخابات سالم و باشکوه در کشورمان بودیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی، کشورمان همواره در برگزاری انتخابات موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان هیچ گاه تحت تأثیر القائات منفی رسانه های بیگانه قرار نگرفته و همواره حضور پرشور و تعیین کننده ای در انتخابات داشتند.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که ملت بزرگ ایران گوش به فرمان رهنمودها و تعیین شاخص ها از سوی مقام معظم رهبری در انتخابات هستند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر ثابت کردند که هیچ توجهی به تبلیغات منفی دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی ندارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور در صحنه مردم در انتخابات هر دوره تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده است، خاطرنشان کرد: هر چه میزان مشارکت مردم پرشور و حداکثری باشد قدرت چانه زنی مسؤولان در عرصه های بین المللی در برابر قدرت های جهانی نیز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند تا با ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند، تصریح کرد: مسؤولان کشور باید از همه ظرفیت های موجود در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره گیرند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که با بیان این که حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی موجب تقویت جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری همواره انقلاب و نظام اسلامی را در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بیمه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز در عرصه های مختلف کشور نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم، تصریح کرد: در هر مقطع که مدیریت کشور جهادی و تفکر حاکم بر آن انقلابی بود، کشور همه بحران ها و فتنه ها را پشت سر گذاشته و در مسیر رشد و تعالی گام برداشته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که دشمنان امروز همه تلاش خود را برای ایجاد فاصله میان مردم و انقلاب به کار گرفتند، بیان داشت: دشمن تلاش می کند با القاء ناکارآمدی انقلاب و نظام اسلامی در مدیریت کشور، زمینه حضور کمرنگ مردم در انتخابات پیش روی را فراهم کنند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که مردم کشورمان علیرغم همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور، مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان هیچ گاه نظام را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی همواره با حضور در صحنه مردم به پیشرفت های امروز دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم با بصیرت کشورمان با همه توان از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی حراست و پشتیبانی خواهند کرد، افزود: به همین دلیل دشمنان انقلاب تلاش می کنند، آن آرمان های اصیلی که انقلاب اسلامی با همین پشتوانه به پیروزی رسیده و در مرحله تعالی و پیشرفت قرار گرفته کمرنگ و بی اثر کنند./1317/202/ب1

ارسال نظرات