۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۹۱۶۲۸

سکوت مدعیان غربی- عربی حقوق بشر در برابر جنایت‎های سوریه

رسانه های غربی - عربی در قبال کشتار مردم بی گناه فوعه و کفریا، سیاست سکوت اتخاذ کردند.
فوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، انفجار تروریستی یک خودروی بمب گذاری شده در میان اتوبوس های اهالی آزاد شده شهرک های فوعه و کفریا در منطقه راشدین حلب دست کم 96 نفر کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشت. در این میان، پرداختن به نقش سیاه تروریسم در تداوم جنایات ضدانسانی علیه شهروندان سوری و نیز سکوت مدعیان غربی- عربی حقوق بشر، قابل تحلیل و ارزیابی است.

در حالی که تروریسم شوم مورد حمایت کشورهای غربی - عربی در منطقه در حال ادامه جنایات خود است، جنایت شرم آور و ناجوانمردانه تروریست های تکفیری در حمله انتحاری به اتوبوس های حامل اهالی آزاد شده فوعه و کفریا در سوریه و به خاک و خون کشیدن دهها زن و کودک بی گناه و بی دفاع، برگ ننگین دیگری بر جنایات و کارنامه منفور تروریست ها و حامیان آنها افزود.

اکنون که پرسش اصلی افکار عمومی جهان و وجدان های آگاه و بیدار این است که مدعیان حمایت از مردم سوریه چگونه با این جنایت هولناک کنار می آیند و دم بر نمی آورند؛ سکوت رسانه های عربی - غربی در این موضوع مؤید این حقیقت است که تروریسم تحت حمایت آمریکا و غرب، رو به حملات انتحاری علیه شهروندان بی دفاع آورده است.

برخورد دوگانه با جنایت و تقسیم جنایت پیشگان به خوب و بد از سوی دولت‌های حامی تروریست‌ها که در موضع ضعف و شکست قرار دارند و نیز سکوت دیگر مدعیان حقوق بشر و کمک‌های پیدا و پنهان به آنها باعث تحریک تروریست‌ها و طراحی جنایت‌های هولناکی می شود که روز گذشته نمونه دیگری از آنرا شاهد بودیم.

شش سال از آغاز بحران سوریه و جنگ این کشور گذشته است و امروز حضور تروریست های تکفیری در این کشور موجب شده که صدها هزار سوری کشته،‌ بیش از یک میلیون نفر زخمی و نزدیک به 12 میلیون نفر آواره شوند و بسیاری از زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی این کشور به کلی ویران شود.

از سوی دیگر، اشراف کامل محور مقاومت در سوریه در عرصه نبرد میدانی و وارد ساختن ضربات سنگین به سمت تروریست های تکفیری در حالی است که سکوت کشورهای غربی در برابر جنایات گروه های تروریستی از جمله انفجار وحشیانه اخیر، نشانه بی پایه و اساس بودن ادعاهای بشردوستانه و حقوق بشری برخی قدرت های غربی است.

به نظر می رسد دشمنان منطقه ای و حامیان تروریسم با انجام اینگونه اقدامات و حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی، زمینه ساز تشدید بحران سوریه شده اند و نقشی مخرب در روند برقراری امنیت و ثبات پایدار در این منطقه پدید آورده اند.

البته واضح و روشن است که تروریسم مورد حمایت آمریکا و چند کشور غربی- عربی نمی تواند در برابر عزم و اراده مستحکم دولت و ملت سوریه برای برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در کشورشان، ایستادگی کند و مبارزه با تروریسم، قدرتمندانه ادامه خواهد داشت.

اقدام جنایتکارانه علیه شهروندان بی گناه سوریه و کشتن ده ها مرد، زن و کودک خردسال، به روشنی گویای ماهیت ضد انسانی و ضد حقوق بشری تروریسم منطقه ای در سوریه است که همواره مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی - عربی قرار داشته است.

در حالی که تلاش محدود سازمان ملل و کنشگران صلح جوی برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه دارد، تداوم جنایات وحشیانه علیه دولت و ملت سوریه و نیز حمایت پنهان از گروه های تروریستی از سوی کشورهای غربی - عربی، نشان دهنده نبود عزم و اراده جدی در برخی قدرت های غربی برای حل بحران سوریه است.

به هر روی، تروریسم به ایستگاه دیگر خود رسیده و در مقابل دولت، ملت سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی تا برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه به مسیر مبارزه خود با جریان شوم تروریسم ادامه می دهند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات